Annons

Auto lägen canon 40d

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Menar du att det förmodligen inte har funnits några röda prickar i läget "Sport" tidigare heller, eller menar du att du sett dem tidigare i detta läge?
 

apersson850

Aktiv medlem
Fungerar AF men du kan ändå inte ta bilder, menar du? Jag blir inte riktigt klok på vad det är som fungerar och vad som inte fungerar...
 

ejnar.brochmann

Aktiv medlem
Fungerar AF men du kan ändå inte ta bilder, menar du? Jag blir inte riktigt klok på vad det är som fungerar och vad som inte fungerar...
Ärligt talad : Jag var oxå tvegsam till vad som fungera och vad som INTE fungera , men nu är jag HELT säker på att speglen inte går , den kan helt enkelt inte ta en bild fast alt stämmer , detta är båda i "Auto" och i "Kreativ-Läge" .
 

apersson850

Aktiv medlem
Får man inte något felmeddelande då?
Min gamla 40D fungerar fortfarande, men hade den hittat på sådana här hyss hade jag nog slängt den.
 

apersson850

Aktiv medlem
Om jag förstår det rätt så har kameran fungerat för dig som den ska tidigare? Det är inte en för dig ny kamera som du försöker förstå dig på?
 

ejnar.brochmann

Aktiv medlem
Om jag förstår det rätt så har kameran fungerat för dig som den ska tidigare? Det är inte en för dig ny kamera som du försöker förstå dig på?
Njaaa ? Den är förvisso för mig ny , och den fungerade som den ska i ett antal månader , och borde ju fungera på "Auto" ändå . Nå men hur som helst har jag lite liv på "C3" och har faktiskt lyckats ta 3 bilder i dag där , så jag tror inte det är speglen som i sig är kass , fast Fotohandlaren kan hjälpa mig för 1000 - 3000 kr. men han anbefalade mig skrota , med 7000 exp. på nacken är det ju svårt att tro speglen är kass .
 

Excessus

Aktiv medlem
Reseta så funkar den nog. C3 har nog inställningar sparade som fungerar medan de andra lägena använder sig av en inställning som hackat upp sig.
 

afe

Aktiv medlem
Kan du försöka beskriva exakt vad som inte fungerar? Jag förstår ärligt talat inte ett skvatt ...
 

ejnar.brochmann

Aktiv medlem
Speglen fungera inte . När detta är sagt måste det sägas att speglen går på "L W" och speglen går en hel cykel när man går in ocr renser censoren på Meny och man får även en bild då .
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Vad händer

Jag förstår inte heller riktigt vad du menar. Men om du gör så här: 1. resetta till fabriksinställningar 2. ställ in AV, TV eller M och ta en bild. 3.Ta även en bild i liveview-läge. Vad händer då?
 
ANNONS