Annons

Frågelådan - vilket djur/insekt är detta?

henkrikroos

Aktiv medlem
Skulle detta kunna vara dam/boklöss? Hittade under flyttstädning (i ett hus med fuktskador/mögelangripna kläder.. trots hyresvärden säger annat..)
Hade hjälpt vårt fall av krav på ersättning mycket om dessa småsmåsmåkryp kunde identifieras


vad är detta?
 

Neq

Avslutat medlemskap
När jag googlar på dammlus håller jag med om att det likar bok/dammlus. Se även Anticimex sida om dessa.

Skulle detta kunna vara dam/boklöss? Hittade under flyttstädning (i ett hus med fuktskador/mögelangripna kläder.. trots hyresvärden säger annat..)
Hade hjälpt vårt fall av krav på ersättning mycket om dessa småsmåsmåkryp kunde identifieras


vad är detta?
 

J. Patric

Aktiv medlem
Vad kan detta flygfä vara? Tyvärr har jag inte hunnit ta bilder, då de mycket sällan står still, men jag gjorde en illustration. De dyker upp ibland i lägenheten och är mycket irriterande. De är ca 3mm långa och triangelformade, och vingarna är vinklade nedåt på sidorna. Vingarna ser mjölkiga ut.

Tidigare har jag haft sorgmyggor, som kommit från grannarna via ventilationen, och nu dessa! Ser bara någon enstaka ibland, men de flyger i ansiktet och stör. Jag hoppas att de inte äter kläder eller lägger ägg i dem.
 

Bilagor

Hasseg

Aktiv medlem
är detta en unge från förra året

Att det är sångsvan är jag nästan 100% säker på
Men den mindre grå är det en unge från förra året?
Hur länge stannar svanungar?
Mvh Hasse
 

Bilagor

AWid

Aktiv medlem
Kan rekommendera sidan:
http://www.entomologi.se/arachnida/index.html.
Där borde du kunna hitta din spindel.
Mvh Arne
Tack Arne. Har varit där och letat, dock utan framgång. Jag får göra ett nytt försök.
Tyvärr försvann den lilla luringen medan jag letade efter en bättre fotobakgrund. Förhoppningsvis har den bara bosatt sig bakom någon golvlist så jag kan få ett nytt tillfälle att bekanta mig med den.
 
ANNONS