Annons

Någon som har erfarenhet av CameraJungle? (köpa/Sälja)

Produkter
(logga in för att koppla)

Beppesson

Medlem
Hej ,

jag funderar på att sälja min gamla utrustning (Nikon DX) via http://www.camerajungle.com/sv/

Är det någon som har erfarenhet av dom ? Är dom seriösa?

Om jag förstår det rätt så ska man skicka sina prylar till England och sen betalar dom ut pengarna.

Någon som har handlat eller sålt utrustning via CcameraJungle ?

Mvh/Mats
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Varför?

Hej ,

jag funderar på att sälja min gamla utrustning (Nikon DX) via http://www.camerajungle.com/sv/

Är det någon som har erfarenhet av dom ? Är dom seriösa?

Om jag förstår det rätt så ska man skicka sina prylar till England och sen betalar dom ut pengarna.

Någon som har handlat eller sålt utrustning via CcameraJungle ?

Mvh/Mats
Varför anlita en mellanhand som måste ta en bit av din försäljning? Sälj själv på FS, blocket eller tradera? Vi har ju en fungerande andrahandsmarknad i Sverige.
 

Beppesson

Medlem
Varför anlita en mellanhand som måste ta en bit av din försäljning? Sälj själv på FS, blocket eller tradera? Vi har ju en fungerande andrahandsmarknad i Sverige.
Visst kan jag sälja det på FS eller någon annan site, men sälja via Camera Jungle gör att man säljer det direkt och slipper lägga en massa tid på det. men det är klart att man förlorar på det jämfört med att sälja själv.

Men sm sagt , någon som har erfarenhet av dom ?
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Undrar om dom funkar lite som bilhandlare? Att de först lämnar en givmild offert till kunden för att sedan när de granskat varorna drar av för ev. defekter påhittade eller riktiga. Det går ju inte att snoka runt bland "sälja utrustning" sidorna utan att registrera sig så det är svårt att uttala sig om villkoren.

Edit: Hittade villkoren i FAQen.
 

Monsunmannen

Aktiv medlem
Köpt objektiv

Har just fått leverans av ett Lumixobjektiv köpt på Camera Jungle. Allt funkade bra. Objektivet i mkt bra skick som utlovat och till ett pris motsvarande 30 % av nypris, inkl frakt. Enda nackdelen är väl möjligen att utbudet av M4/3 objektiv är magert.
 
Camera Jungle erfarenhet

Jag har för första gången utnyttjat Camera Jungle i London... Jag skickade via UPS... som de själva anlitar, det funkade bra både dit och hem.De har stort utbud för den som behöver, de gör bra bedömmningar som jag upplevde det. Dessutom ligger de oftast ( inte alltid) bra prismässigt jmf med svenska butiker, blocket, tradera osv. De är helt enkelt proffsiga, på många plan och har fungerat till 100 %.
 
ANNONS