Annons

Sony DSC RX100

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Ser bra ut! Men går ju inte att använda till den här kameran utan man kompletterar med nån slags extra ögla.
 

PMD

Aktiv medlem
Om öglan på kameran är för smal så får man väl sätta dit en sån där trekantig nyckelring ("split ring") som alltid satt på kameror förr. Jag köpte ett helt paket sådana från amazon.co.uk för ett tag sen. Väldigt bra att ha i diverse remsammanhang.
(Fast just för den här remmen behövdes det inte på min kamera.)
 

aracaboi

Aktiv medlem
Jag har inte läst igenom hela tråden det kanske tagits upp men jag undrar om någon vet ungefär hur vädertålig kameran är? Har inte planerat att åka till Sydpolen precis men man vill ju veta ungefär hur mycket väder den klarar utan att gå sönder. Någon som har erfarenhet av annat än soliga förhållanden?
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har inte läst igenom hela tråden det kanske tagits upp men jag undrar om någon vet ungefär hur vädertålig kameran är? Har inte planerat att åka till Sydpolen precis men man vill ju veta ungefär hur mycket väder den klarar utan att gå sönder. Någon som har erfarenhet av annat än soliga förhållanden?
Den gör ju inte anspråk på att vara vattentät och den har inga vädertätningar. Jag har använt min i snöväder och vattnet som hamnar utanpå objektivet dras in i kameran när man stänger av den. Det kan inte vara nyttigt i längden. Alltså använd den helst i solsken.
 
ANNONS