Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första bröllopet

Produkter
(logga in för att koppla)

225237

Avslutat medlemskap
Hej,

Har idag haft mitt första uppdrag som officiell bröllopsfotograf.
Jag använde min Canon EOS 6D samt ett Canon EF 24-105L IS USM objektiv.

Prästen berättade lite hur han INTE ville ha en fotograf för långt fram som störde akten bl a.
Fotona i kyrkan blev superbra, känner inte att jag vill ändra något i photoshop direkt men ska handplocka de med bäst komposition och se om det finns något att "förbättra".

Det var ett litet bröllop så jag placerade mig på 3e bänken och hamnade längst bak men var även ute i gången och fotade.

Under första psalmen brände jag upp till orgeln och fotade från läktare och sedan i andra versen skyndade jag mig ner tillbaka till bänken.

Som sagt det blev jätte fina exponeringar och allt gick som på räls.
Det var jätte kul att vara anlitad som fotograf och bara få fokusera på att fota.

Solen var väldigt stark utanför kyrkan så de fotona kräver lite justeringar i photoshop men allt som allt en kanon dag med många bra exponeringar direkt i kameran.

Ville bara dela med mig av denna glada/nya erfarenhet :)
 

robertakander

Ny medlem
INtresserad av bröllopsjobb 13 aug

Hej
Vi heter Robert och Tom och ska gifta oss den 13 aug i Saltis Stockholm.
Såg på ditt inlägg att du gjort ditt första bröllopsjobb och att det gått bra.
Undrar därför om skulle vara intreserad av att fota lite den 13 aug.

Vår budget är bara runt 2000-3000kr och vi önskar bara några bilder vid vigsel och bröllopsfoto direkt efter så snack om 2-3 timmar.

Är detta intressant?

Robert Akander
robert.akander@gmail.com
+4794879475 eller privat +4792279395

Bästa hälsningar,

Robert
 

225237

Avslutat medlemskap
Hej
Vi heter Robert och Tom och ska gifta oss den 13 aug i Saltis Stockholm.
Såg på ditt inlägg att du gjort ditt första bröllopsjobb och att det gått bra.
Undrar därför om skulle vara intreserad av att fota lite den 13 aug.

Vår budget är bara runt 2000-3000kr och vi önskar bara några bilder vid vigsel och bröllopsfoto direkt efter så snack om 2-3 timmar.

Är detta intressant?

Robert Akander
robert.akander@gmail.com
+4794879475 eller privat +4792279395

Bästa hälsningar,

Robert
Du har mail :)
 
ANNONS