Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning/scanning av Tri-X/motsv

Produkter
(logga in för att koppla)

ajoe

Aktiv medlem
Jag skulle, 40 år senare, ta några rullar sv/v film, både 35 mm och kanske 120.

Jag har dock (ännu...) inte avsikten att bygga upp hela infrastrukturen jag en gång haft, utan jag tänkte skicka rullarna någonstans och få dem framkallade och scannade och vill primärt mest bara ha en länk tillbaka där jag kan tanka ned bildfilerna.

Jag har inte krav på något speciellt hantverk utan är tillfreds med en automatiserad process.

Vart vänder jag mig? Odenlab? Finns det många?
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Själv har jag alltid kört med Cyberfoto för att skicka in, om men inte vill framkalla negativen och sen reprofota/scanna själv.
 

millhouse

Aktiv medlem
Jag skulle, 40 år senare, ta några rullar sv/v film, både 35 mm och kanske 120.
Jag har dock (ännu...) inte avsikten att bygga upp hela infrastrukturen jag en gång haft, utan jag tänkte skicka rullarna någonstans och få dem framkallade och scannade och vill primärt mest bara ha en länk tillbaka där jag kan tanka ned bildfilerna.
Jag har inte krav på något speciellt hantverk utan är tillfreds med en automatiserad process.
Vart vänder jag mig? Odenlab? Finns det många?
Hej.
Om du nu inte vill göra det vanlig analoga arbetet med framkallning , som jag ser som det roliga arbetet,
så finns tex Crimson som har en tjänst med framkallning och skanning till CD. Du slipper arbete men så kostar det också.
Du har inte övervägt att köpa dosa, kemi och en egen skanner ?
 
ANNONS