Annons

Tips på förbättringar mottages!

Produkter
(logga in för att koppla)

Andhans

Ny medlem
Hej hej forum!
Jag har gjort mig en hemsida för att presentera några av mina bildliga alster. Vad tror ni om upplägget? Har försökt hålla den lite enkel. Tips på förbättringar och andra synpunkter mottages gärna, fungerar den på era mobiler och surfplattor? Har bilderna tillräcklig upplösning tycker ni? Är nyfiken på det här med webdesign, men är inget proffs. Ja just det, syns facebook-knappen? har haft problem med den (och provtryck gärna, hehe).

Adressen är:
http://www.hanserikandreas.se

Tack på förhand!
Mvh
Andreas
 

njja

Aktiv medlem
Spontana tankar:
Skön färg och textur på bakgrunden, tycker om enkelheten och de små ikonerna till höger och vänster. Däremot gillar jag inte hur navigeringen bland småbilderna ser ut och känns. Blir lite motigt att sitta och dra i den lilla rullmenyn, som dessutom är ful (på min dator iallafall, windows och firefox). För mig skulle bilderna även gärna få vara lite större där, innan man klickar på dem.

En sista grej, blir lite förvirrad av vad som händer när man klickar på hjärtat. Är det dina favoritbilder? Borde de inte i så fall vara direkt på framsidan? Känns lite luddigt med uppdelningen.

Nu har jag varit hård, gillar sidan i allmänhet och den känns egen och fin. Gillar många bilder också! Hoppas du får ut något av kritiken. Facebookknappen ser jag förresten.

edit: Nu upptäckte jag förresten att typsnittet på kontaktsidan och även ditt namn på startsidan ser lite konstig och svårläst ut. Hackig i kanterna.

//
http://ljusavtryck.blogspot.com/
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Syftet?

Vad är syftet med hemsidan? Det har ju etydelse för hur dden skall vara upplagd och vilken information som är viktigast.
 

Andhans

Ny medlem
Tack! Bra synpunkter, tack för att du tog dig tid! Typsnittproblemet har jag inte ens tänkt på!
Andreas
 

unoengborg

Aktiv medlem
Hade nog gärna sett att bilderna på förstasidan hade varit lite större så att de hade haft chans att väcka mera intresse, jag hade nog gått vidare någonannanstans snarare än att börja bläddra bland dem
 

gorred

Aktiv medlem
Först; väldigt bra bra bilder!

Sen; lite svår att förstå sig på sidan. Som tittare och besökare skulle jag vilja ha lite tydligare navigeringsmöjligheter. Bilderna i bildspelet/rullistan växlar för fort för att det ska vara behagligt att titta på.

Vilka bilder vill du visa, och vilka är de? Nu förstår jag att den vertikala listan sannolikt är dina fotojobb, och att hjärtat betyder andra kort, men hur tänker du egentligen?

I mina ögon allmänt lite plottrigt och smått. Presentationssidan också lite plotttrig, svårläst - typsnittet?

Ibland är det enkla det bästa. Dina bilder är väldigt bra. De förtjänar att presenteras på ett sätt som gör det lättare för besökaren/tittaren att komma till och ta dem till sig.

FWIW//Göran
 

Andhans

Ny medlem
Först; väldigt bra bra bilder!

Sen; lite svår att förstå sig på sidan. Som tittare och besökare skulle jag vilja ha lite tydligare navigeringsmöjligheter. Bilderna i bildspelet/rullistan växlar för fort för att det ska vara behagligt att titta på.

Vilka bilder vill du visa, och vilka är de? Nu förstår jag att den vertikala listan sannolikt är dina fotojobb, och att hjärtat betyder andra kort, men hur tänker du egentligen?

I mina ögon allmänt lite plottrigt och smått. Presentationssidan också lite plotttrig, svårläst - typsnittet?

Ibland är det enkla det bästa. Dina bilder är väldigt bra. De förtjänar att presenteras på ett sätt som gör det lättare för besökaren/tittaren att komma till och ta dem till sig.

FWIW//Göran
Ja jag håller med om att den nog kan upplevas som lite otydlig, kanske lite mer förklarande text i bättre typsnitt vore på sin plats. Jag ska se vad mer som framkommer här och se vad jag kan göra. Jag har inte all världens erfarenhet av webdesign, och det är inte alltid det jag tänker som blir resultatet :) Tusen tack för ditt svar och fina komplimang Göran /Andreas
 
ANNONS