Annons

ang. mellanformat!

Produkter
(logga in för att koppla)

leica

Aktiv medlem
Ngn. som har erfarenhet av pentax 6*7 ???Jag har fått tag på ett hus som jag ev. ska köpa optik till!!!Vill veta om gluggarna är ok!!!!
 

Maverick28

Aktiv medlem
Grattis...

Kan du baa stå ut med att den är klumpig och inte alltid den bästa studio akmeran så är det en kanon sak..

Det finns väl en anledning att trots sina nackdelar (storlek) så har den överlevt i nästan oföändrat skick sedan mitten av 60 talet.. Är en favvokamera bland MÅNGA modefotografer..

Du behöver ju inte ha riktigt smama skärpa som i småbild eftersom negget är ENORMT men det jag hört och sett så är gluggarma MYCKET bra..
 

Fredrikpersson

Aktiv medlem
En sak somm besvärade mig mycket när jag använde Hbl var att spegeln orsakade massor av vibrationer och det var nästan omöjligt att använda på längre tider än 1/125 s. Bytte därför till Mamiya 6 som är en utmärkt kamera om man vill jobba handhållet med mellanformat.

Maverick: Håller med dig utom på en punkt, nämligen det där med skärpan. Visst är det viktigt med skärpa även på mellanformat! Annars går man miste om en del av vinsten med det större formatet.

Fredrik P
 

leica

Aktiv medlem
Negativformatet är stort,så det är lockande, men om jag inte får tag på optik,så säljer jag eller byter till mig ngt. annat i fotoväg i fall ngn. är intr.???Har ju flera pentax 6*7.
Har 3 hus!
 
ANNONS