Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vykortsfotograf utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nyland

Ny medlem
Jag var nyligen i centralamerika och ska flytta tillbaka dit snart. En sak jag upptäckte var bristen på vykort. Praktiskt taget alla man kunde få tag på var oskarpa och slarvigt framtagna. Det var dessutom väldigt få motiv från själva byn, vilket är så synd för det finns så mycket fantastiskt vackra platser där.

Har tidigare tänkt mycket på vykortsfotografi och detta gjorde mig ännu mer sugen, det är också den perfekta platsen för byn är en stor turistattraktion och lever på sin turism så det är inget snack om att det köps massa kort, hur dåliga de än är!

Jag undrar nu bara hur man går till väga? Är det ens möjligt att få detta att gå igenom? Har verkligen ingen aning om hur man ska bära sig åt överhuvudtaget. Men detta är en dröm för mig så om någon där ute har någon kunskap eller tips om detta skulle jag bli jätteglad!


Med vänliga hälsningar
Frida
 

ante_77

Avslutat medlemskap
Först bör man nog göra sig av med internetuppkoppling.
Folk skickar inte vykort (nåja, inte jämfört med förut), istället lägger man upp sina privata bilder på facebook.
Men att sälja bilder till resebyråer kanske kan vara något.
 

Nyland

Ny medlem
Först bör man nog göra sig av med internetuppkoppling.
Folk skickar inte vykort (nåja, inte jämfört med förut), istället lägger man upp sina privata bilder på facebook.
Men att sälja bilder till resebyråer kanske kan vara något.

Det har du förstås helt rätt i. Men det skulle vara så kul om det kunde gå. Ja det är ju en idé man skulle prova kanske!
 
ANNONS