Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Dschool?

Produkter
(logga in för att koppla)

malundin

Aktiv medlem
Ser på Nikons hemsida att de har Nikon Dschool för bla D70/D100 och programvaran Capture. Som ny D70-ägare och ny till digitalfoto funderar jag på om det kan vara en bra kurs. Har någon erfarenhet och kunskap om Nikon Dschool?
M.
 

Chrillan04

Aktiv medlem
Det enda jag vet är att den kostar 1495:- för tre timmar eller något liknande...

Ställde samma fråga i våras utan framgång, skall bli intressant att se om någon gått kursen.
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
It's alive!!!

Återupplivar denna tråd eftersom jag är sugen på att köpa Capture men vill först gå en kurs i programmet för att få ut max av det. Annars finns det nog en risk att jag är lat och använder Nikon Editor som jag är van vid (och som fungerar bra med autolägena).

Så. Har någon gått Dschool för capture och kan uttala sig om det var bra/dåligt?

Greven
 

Rasmus Carlsson

Aktiv medlem
Rekommenderas

Jag gick DSchool Capture i Malmö i januari och kan rekommendera kursen varmt. Vi gick igenom precis alla inställningsmöjligheter, och jag fick flera aha-upplevelser. En väldigt bra grej var att kunna fråga kursledaren om exakt varför och framförallt i vilka fall man ska använda vissa av funktionerna. Han hade ju provat allt och kunde ge massor av bra exempel.

En annan bra grej var att vi fick tips på bra arbetsflöden med NEF-filer.

Priset var 790 spänn, och då ingick kaffe och ett lass med grymma mackor ;-)
 
ANNONS