|
|
#16 |
|
|
Är den bra? Visa gärna bilder.
|
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
|
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
Annan länk tack!
|
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
Jaha.. Jag provade men jag fick 5088kr med frakt alltså :D
|
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
Jag tror jag fick 15 % för jag reggade kontot på Dustin som student förra året :)
Hursomhelst är det en HELT fantastisk kamera med egentligen inga svaga sidor. |
| Besvara med citat |
|
|
#21 |
|
|
Det är ett jäkla tjat om sensorstorlek osv. Det som intresserar är bildkvaliteten! LO
|
| Besvara med citat |
|
|
#22 |
|
|
|
| Besvara med citat |
|
|
#23 |
|
|
Vi blir ofta lurade att tycka att bildkvaliteten är det viktigaste när vi jämför och diskuterar olika kameror.
För mig är handhavadet och känslan mycket viktigare. Om vi jämför tex Sony RX100 med LX7 så kan vi säkert se en marginella skillnad i bildkvalitet ifallvi skulle göra halvmeterstora bilder eller så, men för det mesta så är det inte själva bildkvaliteten som är det viktigaste. Jag föredrar LX7 för att den har viktiga funktioner direkt på kameran utan att kräva menybesök. Många gånger känns det som vi blir lurade att haka upp oss på vissa parametrar, bara för att de går att jämföra i tester, inte för att de är de viktigaste. Bildkvaliteten på våra bilder beror till syvende och sist på fotografen och då är hur fotografen upplever kameran det viktigaste. PS: Oskars fina matbilder visar väl att kameran presterar bra bilder i rätt händer. |
| Besvara med citat |
|
|
#24 |
|
|
Film från DMC-LX7
Tänkte skulle bidra med video från Lx7.. allt är direkt från kameran, dvs native slow. Lite färgkorrigerad.
http://www.youtube.com/watch?v=cb2Xd...lP2buQ&index=1 Även här är en video som från LX7. Alla shots från tävling samt kvällen är med LX7. http://vimeo.com/55170317 Sjukt bra undercover kamera för event och allmänt härj och ett perfekt komplement i en kamerarygga. Batteri räcker riktigt bra i kylan, filmade säkert två timmar i -15C utan problem. 1.4F med vidvinkel gör ju helt klart sitt när man behöver det på kvällen, man ser två shots som bryter in under tävlingen som är med DSLR från Canon och 2.8 objektiv.. helt klart inte optimalt. Finns en massa bilder som jag tagit med LX7 på min blog. www.skullfilms.se Gött bemött =) |
| Besvara med citat |
|
|
#25 |
|
|
Vad menar du med mindre?
Det viktiga är ju att LX7 kan filma i full HD 1080p pal 50/s |
| Besvara med citat |
|
|
#26 |
|
|
Min gissning är att han menar just att den är mindre, vad skulle han annars mena? Se t.ex. denna jämförelse.
Den nya sensorn är nästan 20% mindre. Själv skulle jag inte dra alltför stora slutsatser av det, men nog är det ett faktum. |
| Besvara med citat |
|
|
#27 |
|
|
Man ska inte heller glömma bort att LX7:ans objektiv är ljusstarkare än LX5:ans.
|
| Besvara med citat |
|
|
#28 |
|
|
Hej
För att inte nämna att LX7 filmar i full HD 1080p pal 50/s, en nog så viktig skillnad Passar på att slänga in en fråga om Sony HX9V. Undrar om LX7 tar bättre video än HX9V. Då bortser jag från teleobjektivet, det använder jag aldrig ändå, det viktigaste är att man får 24 mm vidvinkel |
| Besvara med citat |
|
|
#29 |
|
|
Lumix-DMC-LX7-vs-Sony-HX9v
http://snapsort.com/compare/Panasoni...7-vs-Sony-HX9v
Significantly larger sensor 50% larger sensor 1/1.8" 7.4x5.6mm vs 1/2.3" 6.2x4.6mm Kan man nästan utgå från att LX7 har bättre video-inspelning, bortsett från pris Senast redigerad av kvarndalen den 2013-04-02 klockan 00:13. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| lx7 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar