Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteripack / El verk ?

Produkter
(logga in för att koppla)

apersson850

Aktiv medlem
Hyra elverk? Hur stor effekt behöver du? Inverterelverk på drygt 2 kVA är såpass billiga nu att man kan köpa ett även om man inte behöver det speciellt ofta.
 

nicotin

Aktiv medlem
Hyra elverk? Hur stor effekt behöver du? Inverterelverk på drygt 2 kVA är såpass billiga nu att man kan köpa ett även om man inte behöver det speciellt ofta.

Inverter elverk ?
Vad kostar dom och vart köper man dessa ?

Jag hade tänkt hyra denna

Elverk - Kipor IG 1000
Motoreffekt 1,2 kW/1,3 hk 4-takt
Max uteffekt 1,0kva 1000 watt
Lätt att bära 14kg
6 timmars drift på fulltank 3L


http://www.hyra-elverk.se/

Men det är onödigt om inverter verken är bra pris på..lär inte vara första gången jag behöver komma ut med blixtarna...
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Jag hade lätt gått på batteripack.

Det kan ju vara så att man behöver ta med blixtar även inomhus eller på andra lägen där ett brummande elverk med avgaser inte är speciellt önskvärt. + att ett elverk väger dubbelt så mycket och man måste slabba med bränslen o skit.

Själv har jag Elinchroms Ranger quadra rx vilket jag är nöjd med, låg vikt, bra effekt.
 

nicotin

Aktiv medlem
Hade lätt köpt batteripack om dom inte var snordyra...

Vet nån om det finns batteri drivna blixtar att hyra ?

El tips på bra batteri pack som inte kostar 2 ben och en hand ?
 

gunnargren

Aktiv medlem
Hade lätt köpt batteripack om dom inte var snordyra...

Vet nån om det finns batteri drivna blixtar att hyra ?

El tips på bra batteri pack som inte kostar 2 ben och en hand ?
Vad har du för blixtar? Jag köpte Quantuum Studioblixt DP-300 eftersom jag själv kör med Visico blixtar, som har Bowens bajonettfattning och då kan jag använda mina tillbehör med den. Otroligt lätt och smidigt paket, nackdelen är att det bara går att köra en blixt.
 

casting

Aktiv medlem
Jag kör ett

kipor 2 kW elverk. Det händer ju att jag vill kunna driva mer än bara studioblixtarna, och är jag inomhus finns i princip alltid fast el att tillgå. Men helst hade jag väl velat ha både och. För mig var det en kostnadsfråga iom att jag redan hade studioblixtar.
 
ANNONS