Annons

Nikon coolpix B700

Produkter
(logga in för att koppla)

KjelleB

Ny medlem
HJÄLP. Är ny ägare till Nikon coolpix B700. Finns det nåt bättre alternativ
att förbättra mina bildupplevelser än det som de själva rekommenderar, nämligen Snapbridge ? Det sugen batteri . Jag vill ha en lätt free app, där jag kan samla alla mina foton på ett ställe i min Samsung surfplatta. Samt förstås redigera mina foton i densamma. Mvh. Kjelle.
 

FimW

Medlem
B700 Överföring till surfplatta

Som jag förstår är det två ting du är ute efter, dels att överföra dina bilder till din surfplatta, dels att göra bildbehandling i din surfplatta. Stämmer det?
/Fim
 

KjelleB

Ny medlem
Som jag förstår är det två ting du är ute efter, dels att överföra dina bilder till din surfplatta, dels att göra bildbehandling i din surfplatta. Stämmer det?
/Fim
Hej, ja det stämmer. Visserligen va det 1 år sedan frågan, o jag har lärt mig lite mer men ser gärna fram emot ditt svar. Mvh Kjelle
 

FimW

Medlem
Hej, ja det stämmer. Visserligen va det 1 år sedan frågan, o jag har lärt mig lite mer men ser gärna fram emot ditt svar. Mvh Kjelle
Bildredigeringsprogram finns det relativt gott om, både till Iphone och Android, bara att Googla.
Överföring från B700 till surfplatta(oavsett typ) kan mig veterligen (bara) ske med:
1 SnapBridge
2 Usb-kabel, men har surfplattan ingen USB-bort är den vägen stängd.
3 Usb-kabel till en stationär dator som i sin tur skickar bilderna till surfplattan via WiFi.
4 Ta ut minneskortet från kameran och stoppa in det in Surfplattan om det finns den möjligheten.

Själv letar ja efter någon som har lyckats ta sig in i den WiFi-nät som upprättas mellan B700 och mobilen.

/Fim
 

KjelleB

Ny medlem
Bildredigeringsprogram finns det relativt gott om, både till Iphone och Android, bara att Googla.
Överföring från B700 till surfplatta(oavsett typ) kan mig veterligen (bara) ske med:
1 SnapBridge
2 Usb-kabel, men har surfplattan ingen USB-bort är den vägen stängd.
3 Usb-kabel till en stationär dator som i sin tur skickar bilderna till surfplattan via WiFi.
4 Ta ut minneskortet från kameran och stoppa in det in Surfplattan om det finns den möjligheten.

Själv letar ja efter någon som har lyckats ta sig in i den WiFi-nät som upprättas mellan B700 och mobilen.

/Fim
Ok, ja jag har lyckats nu iaf att ladda ner foton till min mobil där jag har snapbridge.
Emellertid har jag försökt på min samsungplatta som bara är ett år gammal, men inte lyckats
 
ANNONS