Annons

Canon 450D som är lite trött..

Produkter
(logga in för att koppla)

hunnypuffs

Ny medlem
Har en Canon 450D som är snart 7 år gammal. Välanvänd och varit med överallt, både i sol och värme/snö och kyla. Den har alltid gett fina bilder men nu tycker jag att den har svårt att hitta fokus. Kan en rengöring av kamerahuset vara lösningen eller är det dags att byta objektiv? Byta kamera? Sen har jag fått tre "ränder" i fönstret, pixeldöd eller? Jag är inte så bra på kameror, gillar bara att fota, så förlåt om jag verkar lite naiv:) Någon som vet hur jag ska gå till väga?? Var man kan lämna in den på service i Stockholmstrakten? Tacksam för all hjälp...
 

Skrotfotaren 2.0

Avslutat medlemskap
Det känns som du har plockat ut tillräckligt ur den här kameran, låt den gå till "sista vilan" och sikta in dig på en 760D eller 80D. Att lämna in den på reparation tror jag kostar lite för mycket mot vad kameran är värd...............
 

Smw

Aktiv medlem
Har en Canon 450D som är snart 7 år gammal. Välanvänd och varit med överallt, både i sol och värme/snö och kyla. Den har alltid gett fina bilder men nu tycker jag att den har svårt att hitta fokus. Kan en rengöring av kamerahuset vara lösningen eller är det dags att byta objektiv? Byta kamera? Sen har jag fått tre "ränder" i fönstret, pixeldöd eller? Jag är inte så bra på kameror, gillar bara att fota, så förlåt om jag verkar lite naiv:) Någon som vet hur jag ska gå till väga?? Var man kan lämna in den på service i Stockholmstrakten? Tacksam för all hjälp...
Hej !
Under spegeln finns två ögon för af.
Ta en blåsbälg och en pensel, lyft spegeln och gör försiktigt rent dessa.

Syns ränderna endast på displayen eller även på bilderna ?

Är de endast på displayen så går det att leva med.

Börja se efter en ny kamera, har du en massa optik så bör
en 80D eller en 7DII vara lämpliga alternativ.

Om inte så finns det mycket annat trevligt.

//MW
 

apersson850

Aktiv medlem
Typiskt kontaktfel ut till displayen. Lönar sig inte att reparera. I princip lönar sig ingenting att reparera på en sådan kamera.
 
ANNONS