Annons

Crimson = dåligt

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Måste säga att jag blev riktigt besviken på crimson idag. Har framkallat där en del gånger och varit jättenöjd.
Idag skulle jag framkalla två st bilder och laddade upp ena bilden som skulle vara 20x30cm
Laddade sen upp en bild till som skulle va 40x50cm
Tydligen gick inte det i samma beställning pga av att det var olika storlekar.
Ringde då ich frågade hur jag skulle göra och fick till svar att jag var tvungen att göra två st separata beställningar. Tydligen måste jag betala två frakter också. En på 29kr och en på 69kr

Så jäkla ruttet dåligt så det finns inte. Helt orimligt tycker jag.
Jag beställde denna gången med överväger starkt att byta labb.
 

ztenlund

Aktiv medlem
40*50 är större än vad standardtjänsten Express (max just 24*30) klarar, så därför blir det Poster istället. Det har inte att göra med att storlekarna är olika i sig.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Men då har det väl med storlekarna att göra. Det är precis vad det handlar om.
Jag beställer två olika storlekar och dom kan tydligen inte rulla in båda bilder i samma rör.
Skrattretande dåligt system år 2013
 

Ken1.a

Aktiv medlem
Men då har det väl med storlekarna att göra. Det är precis vad det handlar om.
Jag beställer två olika storlekar och dom kan tydligen inte rulla in båda bilder i samma rör.
Skrattretande dåligt system år 2013
Det låter som du har missat något! Jag har många gånger beställt olika storlekar av samma bild och
det har aldrig varit något problem.
Senast för några dagar så beställde jag en bild i fyra olika storlekar från 70x50 och nedåt utan
problem och i samma frakt!

Med vänlig hälsning, Kenneth
 

Grimmer

Aktiv medlem
Gå runt systemet och beställ ditt A4-foto med marginaler så att det blir en storlek större, A3 eller nåt. Inte särskilt dyrare. Jag brukar lägga ihop flera mindre bilder av varierande storlek så att det går lagom jämt upp på A3 eller dyl. om jag samtidigt beställer stora bilder. Bara att skära isär sen, lätt som en plätt.
Kan hålla med om att det är synd att de inte vill rulla ihop allt i en sändning men det skulle nog bli allt för kostsamt att ha såna rutiner. En kostnad som vi alla måste betala.
 

Ken1.a

Aktiv medlem
Det låter som du har missat något! Jag har många gånger beställt olika storlekar av samma bild och
det har aldrig varit något problem.
Senast för några dagar så beställde jag en bild i fyra olika storlekar från 70x50 och nedåt utan
problem och i samma frakt!

Med vänlig hälsning, Kenneth
Det var visst olika bilder såg jag nu! Men även det har jag gjort utan problem!
 

andreassofus

Aktiv medlem
Du kanske beställde olika storlekar i "poster" delen då. Men det är när man blandar storlekar från poster och express som det blir för svårt för crimson
 

Ken1.a

Aktiv medlem
Du kanske beställde olika storlekar i "poster" delen då. Men det är när man blandar storlekar från poster och express som det blir för svårt för crimson
Aha!
Ja det stämmer nog!
Då förstår jag att du reagerar!!
Låter konstigt att de inte kan få det att funka. Kan ju inte vara så
svårt kan jag tycka!!
 

Richard Lindholm

Aktiv medlem
Är jättenöjd med Crimsons kvalite, men håller absolut med dig, att det är DÅLIGT av Crimson, har själv förargat mig över dessa dubbla frakter. Borde inte vara så svårt att fixa till detta för Crimson.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Är jättenöjd med Crimsons kvalite, men håller absolut med dig, att det är DÅLIGT av Crimson, har själv förargat mig över dessa dubbla frakter. Borde inte vara så svårt att fixa till detta för Crimson.

ja det är judet. Är också jättenöjd med kvaliteten, samt att dom har bra priser på själva kopiorna. Med det hjälper kanske inte om man måste betala dubbla frakter hela tiden.
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Råkar jag ut för också titt som tätt.

Anledningen är visst enligt uppgift från Crimson att de små bilderna
skapar märken på de stora när de rullas ihop och transporteras.

Vet inte hur illa det kan bli eller om det kan godkännas som förklaring?

//Julle.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Råkar jag ut för också titt som tätt.

Anledningen är visst enligt uppgift från Crimson att de små bilderna
skapar märken på de stora när de rullas ihop och transporteras.

Vet inte hur illa det kan bli eller om det kan godkännas som förklaring?

//Julle.

så var inte svaret jag fick förut i alla fall. då sa hon att anledningen var för att det är två olika arbetsstationer som gör bilderna och därför kunde dom inte packa bilderna tillsammans.
En rätt dålig ursäkt det också tycker jag så det inte kan vara så svårt att ha lite kommunikation mellan stationerna på arbetsplatsen.

jag tror att dom bara vill mjölka oss på pengar :)
 

Walle

Aktiv medlem
så var inte svaret jag fick förut i alla fall. då sa hon att anledningen var för att det är två olika arbetsstationer som gör bilderna och därför kunde dom inte packa bilderna tillsammans.
En rätt dålig ursäkt det också tycker jag så det inte kan vara så svårt att ha lite kommunikation mellan stationerna på arbetsplatsen.

jag tror att dom bara vill mjölka oss på pengar :)
Om du funderar en liten stund på hur många bilder du tror Crimson skriver ut varje dag, så kanske du kommer fram till att det är helt orimligt med "korsleveranser" mellan arbetsstationerna. Det skulle bli på tok för många fel helt enkelt, bilder som av misstag skickas till fel kund för att personalen måste traska över från station A till station B och då riskerar att lägga bilderna i fel hög. Det tror jag är anledningen. Crimson tjänar knappast många kronor på de extra avgifterna.

Sen kan jag ju också trycka att rubriken på tråden var oerhört fånigt vald! Så du har varit nöjd med Crimson länge, du är bara lite irriterade över den dubbla frakten? Och för det är de överlag dåliga?
 

andreassofus

Aktiv medlem
Möjligt att det innebär en förändring mellan arbetsstationerna men det är långt ifrån omöjligt.
Damen i luren sa till och med att dom jobbade på en sådan lösning med att det nog kommer att dröja.

Sen handlar det inte om pengarna i sig direkt utan att det är ett väldigt osmidigt system. Att jag inte ens kan lägga båda bilderna i samma beställning, utan jag får först ladda upp en bild, välja storlek, klicka vidare. Fylla i alla mina uppgifter och sen skriva i kortuppgifterna vid betalning. Sen måste jag göra om exakt allting för nästa bild.

Det jag skrev att dom bara vill mjölka oss på pengar var mer menat som ett skämt om det nu inte framgick.

Men hur som helst så tycker jag att det är riktigt riktigt dåligt så jag tycker inte alls att rubriken på tråden är löjlig.
Min högst personliga åsikt.

Vi kan ju i alla fall hoppas att dom fixar till ett smidigare system i framtiden. Det måste ju gynna alla. Till och med dig walle?
 

afe

Aktiv medlem
Jag är inte Walle, men jag har skrivit ut massor av bilder hos Crimson. Att de kommer i olika leveranser om de är i olika storlekar ser jag inte som ett problem (jag använder bara Prefixtjänsten).

Jag gissar att det här hänger ihop med tidigare inlägg om att sälja bilder, och då tycker jag det är klart värt att använda Prefix i stället för Express för att ha koll på hur bilderna ser ut.
 
ANNONS