Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sätta upp akrylglas-foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Arytmica

Aktiv medlem
Hallå

Jag har precis fått hem två foton jag beställt via bestcanvas.se
Fotona är tryckta på akrylglas. Har aldrig testat akrylglas innan, resultatet är fint och fotona verkar väldigt tåliga när dom är tryckta med denna teknik.

Jag insåg dock först nu att jag skulle sagt till i samband med beställningen att jag ville ha något fäste till dem. Det verkar inte som att man kan beställa detta i efterhand. ?

Jag undrar dock... Hur ska jag egentligen få upp dessa på väggen på bästa sätt? Det känns ju lite tråkigt att behöva borra hål i dem för att kunna sätta upp dem med en spik. Någon som vet eller har något tips?
 

MikSwe

Aktiv medlem
Hallå

Jag har precis fått hem två foton jag beställt via bestcanvas.se
Fotona är tryckta på akrylglas. Har aldrig testat akrylglas innan, resultatet är fint och fotona verkar väldigt tåliga när dom är tryckta med denna teknik.

Jag insåg dock först nu att jag skulle sagt till i samband med beställningen att jag ville ha något fäste till dem. Det verkar inte som att man kan beställa detta i efterhand. ?

Jag undrar dock... Hur ska jag egentligen få upp dessa på väggen på bästa sätt? Det känns ju lite tråkigt att behöva borra hål i dem för att kunna sätta upp dem med en spik. Någon som vet eller har något tips?
Jag har för mig att det finns tavelöglor med en metallögla som man kan klistra fast direkt på tavlan.
 

Arytmica

Aktiv medlem
Kanon, ska kolla upp det!
Minns du vart du sätt sådana? Hittade någon sorts klisteruppsättning på Clasohlsons webbsida. Lite beroende på vikt kanske det också fungerar.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Akryltavlor

Hallå

Jag har precis fått hem två foton jag beställt via bestcanvas.se
Fotona är tryckta på akrylglas. Har aldrig testat akrylglas innan, resultatet är fint och fotona verkar väldigt tåliga när dom är tryckta med denna teknik.

Jag insåg dock först nu att jag skulle sagt till i samband med beställningen att jag ville ha något fäste till dem. Det verkar inte som att man kan beställa detta i efterhand. ?

Jag undrar dock... Hur ska jag egentligen få upp dessa på väggen på bästa sätt? Det känns ju lite tråkigt att behöva borra hål i dem för att kunna sätta upp dem med en spik. Någon som vet eller har något tips?
Gallerix levererar printade akryltavlor inkl fäste/upphängning! (Se länken lite längre ner)

Hur har det gått för dig? Är du nöjd med trycket på akrylglas? Det jag sett i Gallerix butik och på deras hemsida är iaf väldigt snygga printar - men förefaller dels vara lite dyra, dels finns dom bara i "fasta proportioner/storlekar" t ex 40X50, 50x70 osv vilket kan innebära en "tvångsbeskärning" av den bild man vill ha printad, vad jag förstår.

http://www.gallerix.se/printstudio/akryltavla/

Vore intressant att höra dina erfarenheter!
mvh
/B
 
ANNONS