Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

raw blir till jpeg i camera raw & ps

Produkter
(logga in för att koppla)

melindaa

Medlem
Hej,

Jag har en macbook och när ja ska importera bilder till ps och camera raw så ändras bilderna till jpeg även fast jag har sparat dom som raw på datorn.. Någon som vet vad som är fel eller vad jag gör för fel?
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Hej,

Jag har en macbook och när ja ska importera bilder till ps och camera raw så ändras bilderna till jpeg även fast jag har sparat dom som raw på datorn.. Någon som vet vad som är fel eller vad jag gör för fel?
Det där lät besynnerligt.

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du gör när du importerar bilder till ps och camera raw. Alltså, ge lite mer av en steg-för-steg-beskrivning av vad du gör?
 

melindaa

Medlem
Det där lät besynnerligt.

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du gör när du importerar bilder till ps och camera raw. Alltså, ge lite mer av en steg-för-steg-beskrivning av vad du gör?

Jag har ps cc. Går in på arkiv --> öppna --> bilder --> väljer en bild, då blir det till en jepg. sedan har ja läst att när man öppnar en bild så kommer camera raw upp direkt men det gör det heller inte för mig utan jag måste öppna det genom att öppna en bild så som jag gör ovan. Sedan gå in på filter --> camera raw filter och de blir också en jepg bild...
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Uppdatera

Då behöver du förmodligen uppdatera Camera Raw (Om du har en nyare kameramodell på dessa bilder)
 
ANNONS