Annons

Fågelidentifikation

NeXur

Aktiv medlem
Tack Stefan & Ola!

Tänkte ändra min fråga till Duv eller Sparvhök efter jag postat den, men går ju inte att redigera sina egna poster (efter en viss tid?) på det här forumet :(
 

Osquar

Aktiv medlem
Hej!

1:an är en ängspiplärka. 2:an är inte helt lätt att se på de bilderna men det ser väl bra ut för blå kärrhök.

Mvh/ Ola
Då klipper jag till med ormvråk.... Var är den vita övergumpen...? Den sittande fågeln upplever jag ha för kort stjärt för en kärrhök...

/Oscar
 

Auberg

Aktiv medlem
Då klipper jag till med ormvråk.... Var är den vita övergumpen...? Den sittande fågeln upplever jag ha för kort stjärt för en kärrhök...

/Oscar
Tyckte mig se vit övergump men det som skymtar där är kanske för lite dock. Svårbedömt tycker jag men jag kan hålla med om att ormvråk kanske passar bättre ändå.

Mvh/ Ola
 

Mariafolsson

Ny medlem
Vad är detta för något, är det havsörnar?

Hejsan!
Jag är nybörjare här så jag hoppas att det är okej o hoppa in här o ställa en fråga eler 2 om identifikation av några foton jag tog på långt håll idag. Jag har beskärt dem så man kan urskilja lite mer detaljer.
Satt på altanen och fick höra några konstiga läten bortifrån skogen....o senare såg jag högt upp i skyn 6 stycken, vilket jag tycker ser ut som någon slags örnart. De hade ljusare huvuden och sen ljusa skjärtpartiet. Jag bor inte så långt från Vänern strand fågelvägen så helt otänkbart är det inte att det kan va havsörnar. Men jag är inte så bra på det här med fåglar o tyvärr har jag inget värsting objektiv på kameran.

Så jag vore tacksam för hjälp :)

Mvh Maria
003.JPG

006 (2).jpg

002.jpg

006.JPG
 

H_W

Aktiv medlem
Hejsan!
Jag är nybörjare här så jag hoppas att det är okej o hoppa in här o ställa en fråga eler 2 om identifikation av några foton jag tog på långt håll idag. Jag har beskärt dem så man kan urskilja lite mer detaljer.
Satt på altanen och fick höra några konstiga läten bortifrån skogen....o senare såg jag högt upp i skyn 6 stycken, vilket jag tycker ser ut som någon slags örnart. De hade ljusare huvuden och sen ljusa skjärtpartiet. Jag bor inte så långt från Vänern strand fågelvägen så helt otänkbart är det inte att det kan va havsörnar. Men jag är inte så bra på det här med fåglar o tyvärr har jag inget värsting objektiv på kameran.

Så jag vore tacksam för hjälp :)

Mvh Maria
Havsörn stämmer bra!
 
ANNONS