Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Herve M

Aktiv medlem
Träff Cello

Ska försöka dyka upp!

Nytt sen sist är att både håret och skägget växt, viss risk att även Leica-samlingen växt, det är sånt som händer om en inte aktar sig...
Hej!

Var någon där igår? Jag gick dit vid 17.30 men känner ingen från gruppen och det kändes konstigt att gå runt och fråga alla om de var med i Foto Väst gruppen...

/Hervé
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Bra att du påminde om att det är i morgon!

Det kolliderar lite för mig, så det är väl 67 % chans att jag kommer (förmodligen runt kl 18 då).
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hej!

Var någon där igår? Jag gick dit vid 17.30 men känner ingen från gruppen och det kändes konstigt att gå runt och fråga alla om de var med i Foto Väst gruppen...

/Hervé
Nej, som Juhani skriver så träffas vi f.n. var fjärde vecka, dvs i morgon 29 okt och gången därefter blir då 26 nov.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Emellanåt kan tydligen 33 % vara mer än 67 %...

Verkar som att jag inte hinner bli klar i tid för att komma till kvällens fotofika. :-(
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Lyfte blicken en aning och såg då att Fotofikat efter det i morgon skulle hamna på julafton 24 dec. Man kan säkerligen med en till visshet gränsande sannolikhet utgå ifrån att inte en katt kommer att dyka upp då. Finns förstås andra möjligheter att hantera detta. Vi kan hoppa över den 24 dec och träffas vid nästa schemalagda Fotofika i stället, dvs torsdag 21 jan (Fotofikat hamnar då i och för sig på udda veckor i stället för som f.n. jämna).

Men då blir det ju ett uppehåll på två månader. Verkar lite trist.

Ett annat alternativ är då att I stället ersätta 24 dec med 7 jan. Udda vecka blir det även i detta fall (kanske inte har någon nämnvärd betydelse, vi har ju ändrat detta förr).

Vad föredrar "menigheten"? :)
.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Sånt händer tyvärr. Kom på att jag borde informera om vad vi kom fram till vid träffen när det gäller datum för nästa Fotofika. Juhani skulle vara upptagen den 7 jan, och eftersom han får sägas utgöra ryggraden i Fotofikats existens numera, så bestämde vi att nästa fika ska bli 21 jan.

Dock är våra fikaträffar självfallet helt demokratiska, så det räcker med att två pers anmäler intresse här i tråden att komma 7 jan, så blir det en/ett Fotofika då.. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Jojasemensingen!
Kul om det blir några fler än vi båda "stammissar" - förra gången blev vi ju i alla fall fyra, och eftersom det nu är två månader sedan senast så borde det väl finnas några fler fikasugna än bara vi två? :)
 
ANNONS