Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sport Objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag letar efter ett nytt objektiv och fotograferar mycket fart och rörelse samt ibland även i inomhushallar. Jag vet att dessa är fotografers mardröm med vad är ert bästa tips för att få dessa komponenter att gå ihop? Jag har en Canon EOS 20D och tycker att mitt 70/200 objektiv blir lite väl klumpigt att ta med alla gånger. Så ja skulle vilja hitta något mer bärvänligt att ha med sig. Vad säger ni proffs som sitter där på andra sidan dataskärmen? :D
 

Daniel Papic

Aktiv medlem
Mycket smidigare kunde vara 85/1,8 eller 100/2. Du tappar då så klart zoomen & det tycker du nog blir väl begränsande för dessa bilder, men vinner ett eller två steg i ljusstyrka beroende på vilken 70-200 du har. Om du har en 2,8 idag som du gillar förutom tyngden så blir nog nästa steg att offra ner dig till en F4 zoom, då tycker jag personligen att du sitter lite jobbigt till med en 20D inomhus. Då kunde nästa ytterligare lösning få bli att åxå byta hus till något som funkar bättre i svagt ljus & ev tillräckligt bra med just en F4 zoom.

Edit: Ok, ser att du svarat 2,8 nu.
 
ANNONS