Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

videoproblem canon 1100D - skumma ränder

Produkter
(logga in för att koppla)

Sparkyys

Medlem
Tjena tjena! Är inte direkt kunning på alla dessa kameror. Jag sitter på en Canon 1100D åh filmar mycket när jag åker skidor osv. Upptäckte dock ett problem idag när jag skulle filma. Det har kommit svarta kanter med ett gråttstreck precis "över" kanterna. Den övre kanten är en halv centimeter och den nedre är 1cm typ. Hur fixar jag detta? Ingen aning hur det kom dit imed att jag filmade senast i söndags åh då vart inte dessa svarta kanter där på displayen! Behöver hjälp!!
 

PeterWem

Aktiv medlem
Tjena tjena! Är inte direkt kunning på alla dessa kameror. Jag sitter på en Canon 1100D åh filmar mycket när jag åker skidor osv. Upptäckte dock ett problem idag när jag skulle filma. Det har kommit svarta kanter med ett gråttstreck precis "över" kanterna. Den övre kanten är en halv centimeter och den nedre är 1cm typ. Hur fixar jag detta? Ingen aning hur det kom dit imed att jag filmade senast i söndags åh då vart inte dessa svarta kanter där på displayen! Behöver hjälp!!
Tag en skärmdump, ladda upp och visa.
 

izuzf

Medlem
Jag tror detta kan bero på att du behöver formatera ditt minneskort. Det kan vara ett problem med att minneskortet inte orkar ta emot all data kom kameran skickar.
Prova att formatera det, antingen i kameran, eller via datorn. OBS: Töm minneskortet innan då allt inehåll försvinner!

/Robin
 

AWid

Aktiv medlem
Jag tror detta kan bero på att du behöver formatera ditt minneskort. Det kan vara ett problem med att minneskortet inte orkar ta emot all data kom kameran skickar.
Prova att formatera det, antingen i kameran, eller via datorn................

/Robin
Formatera i kameran - inte i datorn!
/AWid
 

Photosession

Aktiv medlem
För att hitta alternativet återställning och även formatering i kameran för just din modell så rekommenderar jag dig att läsa manualen som följde med kameran när du köpte den.

Kan garantera att du hittar information om formatering och återställning där.
 

Sparkyys

Medlem
För att hitta alternativet återställning och även formatering i kameran för just din modell så rekommenderar jag dig att läsa manualen som följde med kameran när du köpte den.

Kan garantera att du hittar information om formatering och återställning där.
Hittar inte manualen så letade upp den online. Problemet är att de självaste "alternativet" i menyn där man kan ändra bildens upplösning osv.. Den finns inte på min kamera. Kan inte hitta den i min meny! Creative zone något hette det..
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Där ser du ju firmwaren. Klicka dig in där. Senaste finns att ladda hem från Canons hemsida.

Formatera SD ligger nog nånstans där. Någon annan med en eos kan nog hjälpa annars.
Jag har inte tillgång till min förns torsdag.
 

reboot81

Aktiv medlem
Till nästa gång, välj en mer utförlig rubrik än "Hjälp!". Vartannat inlägg här är just en uppmaning till "hjälp".
Ett exempel "videoproblem canon 1100D - skumma ränder".
 
ANNONS