Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Jag kommer tyvärr inte heller pga sjukskrivning. Inget värre än förkylning men jag får sikta på nästa träff. Ha så kul!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Det gör vi !

Hmm - toast? Det har jag inte sett. Kanske skulle prova detta nästa gång, istället för blåbärspaj med vaniljsås?
 

pofoto

Aktiv medlem
Hej på er! Såg forumrubriken om att ni har en fotofikagrupp här i Göteborg. Får man hänga på? Var brukar ni träffas?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Självfallet! Alla är hjärtligt välkomna.

Vi träffas normalt på Café Cello, Andra Långgatan 6. De tidigaste brukar komma kl 17. För egen del brukar jag ha svårt att komma före kl 18.

Vi träffas på torsdagar. Tidigare har det varit varnnan torsdag, men antalet deltagare krympte gradvis. Folk flyttade, fick nytt jobb, hus, ungar o.d. så när antalet var nera i 2-3 per gång så provade vi med att köra var fjärde torsdag i stället. Tills förhoppningsvis fler hittar vårt Fotofika igen. :)

Nästa gång blir torsd 22 jan.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Det får jag hålla med om...

Jag var dock närvarande förra gången, alltså torsdag 150219, men ingen annan fanns där förutom gänget från Scrabbleförbundet. Jag hade då inte kunnat se här på forumet att ingen annan anmält intresse att komma, eftersom jag hade varit ute hela dagen och fick skena iväg direkt från en föreläsning. Antog att eftersom det var fyra veckor sedan senast, så skulle väl alltid någon komma. Men icke!

Nåväl, efter att ha behagat inmunidga den traditionella blåbärspajen med vaniljsås, fick jag i stället tjôta en stund med gänget från Scrabbleförbundet...

Om allt möjligt icke-fotorelaterat, men även om analoga kameror faktiskt. Gänget är där varje torsdag, men jag visste inte förrän efteråt att de träningsspelar. Nåväl, jag dök inte på dem förrän de verkade ta en liten paus och cirkulerade runt lite, så det verkade inte som att jag störde alltför mycket.

Även denna gång kommer jag strax att ge mig iväg till en föreläsning och kan inte läsa något mer om andras ev. planer här. Själv kommer jag i alla fall ut till Café Cello idag, förmodligen som vanligt närmare kl 18 än 17.
 

Johan67

Aktiv medlem
Kul !

Jag såg att ni har en grupp som fikar och tjötar Foto i Göteborg , vad kul! Jag skulle gärna haka på om det är OK ?

Hur brukar ni lägga upp det ? Verkar vara en del fokus på fikandet (blåbärspaj och vaniljsås) vilket givetvis inte är fel. Jag skulle gärna vara med och diskutera / ge kritik på bilder, jobba tillsammans med bildredigering o photoshop/lightroom, fotouppdrag...men det kanske inte är så ni tänker ?

Ha det fint och hoppas vi ses (fast idag kan jag nog inte tyvärr) !

Johan
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Johan: Just den här tråden rör mest rena fikaträffar med trevliga diskussioner, men kom med nån gång så kan saker säkert utvecklas till något mer! :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Speciellt enkelt när någon/några av oss slänger upp något kamerarelaterat på bordet framför sig... Den exakta adressen är 2.a Långgatan 6.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Planerar att dyka upp idag.

Var där i "halvlek" (för 14 dagar sedan) eftersom jag fick uppfattningen att åtminstone någon av det "inbitna gänget" avsåg att komma. Så blev det inte, men det var tur att jag gick dit i alla fall, eftersom en tämligen ny Fotosidan-medlem, Raimo, hade gått dit på vinst och förlust. Så vi fick chans till en del tjôt i alla fall ...

Sedan är jag intresserad av att vid något tillfälle få ta en titt på Nikon D800, ifall någon har en sådan, eller har erfarenhet av den. Speciellt liveview-funktionen. Har bara som hastigast tittat på den och på nyare kameror som Nikon D750 och Canon 7D Mark II, Jag är förvånad över att dessa kamerors LV än idag är så väldigt begränsad och primitiv, så jag undrar ifall det verkligen är så eller om jag bara inte kommit underfund med hur den ska användas på dessa kameror?
 
ANNONS