Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Compact flash

Produkter
(logga in för att koppla)

Keda74

Aktiv medlem
Säker på att det inte är kortläsaren det är fel på? (Jag har lyckats avverka 5 kortläsare, men aldrig ett CF-kort, men utesluter inte möjligheten att det kan fallera. Dock är väl risken låg med Sandisk och Lexar som jag haft. Billigare kort är det säkert värre med)
Ja den supporten var guld värd, bara att han tog sig tiden.

Efter att jag kopierat bilderna så tänkte jag formatera kortet i kameran, men det gick inte. Misstänker att kortet fått för mycket stryk.
Tänkte köpa nytt, men fasen vad dyra just CF kortena är, är det dumt att köpa begagnade?
 

cardazio

Aktiv medlem
Ja den supporten var guld värd, bara att han tog sig tiden.

Efter att jag kopierat bilderna så tänkte jag formatera kortet i kameran, men det gick inte. Misstänker att kortet fått för mycket stryk.
Tänkte köpa nytt, men fasen vad dyra just CF kortena är, är det dumt att köpa begagnade?
Ok, köper du Sandisk eller Lexar lär det vara rätt safe (hör efter hur de fungerat och hur mycket de använts vid köp), dock är ju nya kort inte så dyra heller.
 

martinot

Aktiv medlem
Säker på att det inte är kortläsaren det är fel på? (Jag har lyckats avverka 5 kortläsare, men aldrig ett CF-kort, men utesluter inte möjligheten att det kan fallera. Dock är väl risken låg med Sandisk och Lexar som jag haft. Billigare kort är det säkert värre med)
Gällande CF så är det oftast stiften i kameran eller kortläsaren som böjs, eller på annat fallerar, men det kan självklart även hända att det kan bli glapp i "hylsorna" i själva CF-korten.

Oavsett, en typisk orsak att köra med dubbla kort i kameran (min rekommendation, även om TS hade enorm tur denna gången att få tillbaka dina förlorade bilder).

Misstänker man minsta fel på kortet, så skulle jag personligen slänga det direkt för att vara på den säkra sidan (inte värt att spara saker man inte riktigt kan lita på).

Gott jobbat iaf, och schysst av Peter att supporta så väl! :)
 
ANNONS