Annons

Problem vid läsning på iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

Hravnkel

Medlem
Jag har precis köpt en prenumeration och allt fungerar utmärkt fram till att jag skall öppna magasinen på min iPad. Då hänger den sig, antingen direkt eller efter några sidors scrollande.

Jag har stängt av samtliga program i bakgrunden och testat med både Chrome och Safari, men med samma resultat.

Jag har en iPad Air.

Undrar om någon annan haft samma problem, och allra helst givetvis om någon hittat en bra lösning.
 

eskil23

Aktiv medlem
Jag kör iPad mini och webläsaren Mercury (Firefox för surfplattor). Har aldrig haft några som helst problem med fotosidans site.
 

Hravnkel

Medlem
Tackar för feedback, tyvärr fungerade det inte heller med Mercury. Lur på att det är ett minnesläckage någonstans som ställer till det, dock utan uppslag på lösning...
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi hittade och fixade ett fel igår som kan ha ställt till det på vissa enheter, iallafall lirar det mycket bättre på iPad nu. Kan ni som haft problem testa igen - förslagsvis på ett nummer som ni inte öppnat tidigare, för att ev cachat material i webbläsaren inte skall spela in
 

Hravnkel

Medlem
Vi hittade och fixade ett fel igår som kan ha ställt till det på vissa enheter, iallafall lirar det mycket bättre på iPad nu. Kan ni som haft problem testa igen - förslagsvis på ett nummer som ni inte öppnat tidigare, för att ev cachat material i webbläsaren inte skall spela in
Det låter toppen, tyvärr kommer jag dock inte längre åt tidningarna, trots att min prenumeration bör ha 11 månader kvar. Kan det ha blivit någon miss i uppgraderingen?
 

Hravnkel

Medlem
Fungerar mycket bättre nu! Har än så länge inte haft någon krasch.

Dock kvarstår problem vid inladdning, efter ungefär 1/3 av tidningen så slutar den ladda sidorna, då får man stänga ned och ladda in igen och snabbt scrolla fram till ungefär samma sida man var så kan man läsa nästa tredjedel... Det är uppenbart ett bekymmer med iPadens internminne och gissningsvis inget som går att komma runt utan att skriva helt ny visningsprogramvara.
 

TmF

Aktiv medlem
Jag hade mer än gärna köpt den digitala prenumerationen om det inte var för att det inte fungerar på min ipad 2. Den laddar varannan sida till sida 7 ungefär sen laddar den inte mer. Har starta om ipaden, stängt alla program och försökt ladda om sida flera gånger.
 

ROOL

Aktiv medlem
Jag har aldrig lyckats ladda ner hela tidningen?? Har varit prenumerant i 6 månader.

Det låser oftast efter 50-60 sidor.

Har försökt med en Macbook med 16 Gb ram, en windows pc med 8 Gb, en IPAD Air.

Idag prövade jag med en nyinköpt IPAD PRO. Det låste sig på sidan 70.

Prenumererar på ett stort antal tidningar via Zino. Det funkar klockrent.

Det är bara Fotosidan Digitalt som är ett problem. Den tekniska plattformen som Fotosidan digitalt vald är inte den bästa.

Har försökt läsa tidningen hemma samt hos kompisar för att utesluta problem med bredbandet.

Samma nedslående resultat.

Vad kan man göra?

Är det något jag missat?
 
ANNONS