Annons

Nikon har lanserat nya prylar - D300s, D3000, 70-200/2,8 II samt 18-200/3,5-5,6 II

Produkter
(logga in för att koppla)

Arclight

Avslutat medlemskap
Priset är saftigt men kommer ej avskräcka mig.
70-200an ligger väl (efter prishöjningarna hos Nikon) på runt 20-22K (ink. moms) om jag inte har fel ?
Hoppet till 27K är ju ej så farligt, för de där 27990 kronorna som Nikon specifierat är väl inklusive moms ?
 

NiclasSthlm

Aktiv medlem
Ja...jäsiken vilka dåliga bilder den börjar leverera ;-)
Jepp:)

Det är ju ett tecken på vilken revolution D300 faktiskt var 2007, att den två år senare faktiskt fortfarande är på topp. Helt fantastiskt mtp vilken teknikintensiv bransch det faktiskt handlar om.

Själv kommer jag vänta en generation till - D90 håller minst ett par år känner jag. Snäppet mindre brus på lågiso, 17mpxl med bibehållen högisokvalitet, flip-skärm och <800 gram: då köper jag :)
 

bågenheim

Aktiv medlem
Låter fint!
Dags att byta ut gamla bettan, har haft min 80-200 sedan 1991 och den har funkat perfekt, synd på långsam AF bara.

Dock väntar jag på D400:an, har redan en videokamera som jag nästan aldrig använder.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Är det någon som har koll på vad som skiljer mellan 18-200 mkI och tvåan?
De skall ha åtgärdat att zoomen självkryper, plus att de satt ett lås så du kan hindra zoomen att röra sig över huvud taget under transport plus att de uppgraderat coatingen på några linselement.
 

martin2000

Aktiv medlem
Det verkar som om en hel del idiotförklarar D300s men jag ser den som en vettig uppgradering även om man har en D300 idag. Man får ett antal saker som jag ser som mycket trevliga;

* Filmfunktion
* Dubbla kortfack
* Tyst fotograferingsläge

Tyvärr verkar det som om det är en CF- och en SD-plats. Jag hade ännu hellre velat ha det som i D3:an så att man slipper ha olika typer av kort.
Icke att förglömma, moderniseringen av gränssnittet, med den praktiska info-knappen på baksidan där man kallar upp status-skärmen och snabbt kan ändra viktiga saker såsom picture style, d-lightning, brusreducering och custom-knapparnas funktion.
 

lofling

Aktiv medlem
Typiskt att man skulle köpa 70-200 VR, gamla versionen i Nov förra året. Men jag tror inte jag kommer att uppgradera pga den höga kostnaden.
 

gatsu

Aktiv medlem
Typiskt att man skulle köpa 70-200 VR, gamla versionen i Nov förra året. Men jag tror inte jag kommer att uppgradera pga den höga kostnaden.
Köpte mitt 29 juni o la ju ett inlägg här nånstans på forumet att nu kan ni snart köpa en ny version av denna zoom! Har ju inte slagit fel vid mina andra köp hittills ;)
Är hur som helst grymt nöjd med min 70-200! Hade det däremot varit en 70-200/4 VR så hade jag blivit lite kinkigare faktiskt...men den kommer väl snart med...
 

malundin

Aktiv medlem
Leveranstider?

Har sökt men inte någonstans funnit något om leveranstider för D300s, finns det något sagt som jag har missat?
M.
 

JoBac

Aktiv medlem
"D300S kommer att kosta 20990 ink moms, och leveranserna är planerade att börja i september." citat från Nikons pressmeddelande.
 

Patrik Palombo

Aktiv medlem
Cyberphoto skriver för filmdelen att extern mikrofon krävs.. men är inte hålen på framsidan just en mikrofon? Eller menar dom att för stereoljud krävs en annan mik? Eller har dom bara missat det?
 

avslutad140514

Avslutat medlemskap
28 aug släpptes D300s

Har sökt men inte någonstans funnit något om leveranstider för D300s, finns det något sagt som jag har missat?
M.
Du har säkert redan tagit reda på leveranstiden, men kameran släpptes idag.


Angående extern mikrofon, som någon skrev om, så står att läsa (i den 403-sidiga manualen) att alla mikrofoner som har en stereominikontakt på 3,5 mm i diameter ska fungera till kameran. En fördel, dels för att uppnå bättre ljudkvalitet och dels för att slippa få med autofokusljud m m från kameran i den inbyggda mikrofonen.
 
ANNONS