Annons

gf2 hackar konstant vid videokamerainspelning.

Produkter
(logga in för att koppla)

gaisaren gbg

Aktiv medlem
När jag filmar med kameran så hackar den nåt enormt mycket vid panoreringar. Typ som om man filmar med tio bilder i sekunden. Använder avchd (720p) kvalitet (sh). Har ett trancend sdhc 16gb (10). Är det kortet som är för dåligt eller vad är felet?. Det är riktigt riktigt illa.
Någon som vet?
Hälsningar johan.
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Om du visar ett filmklipp kan man kanske se vad som strular, annars kan det bara bli gissningar.
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Hur gör jag för att ladda upp en liten filmsekvens?
Enklast kanske att lägga på youtube och länka dit.

(Om du vill prova om problemet ligger i kortet kan du testa med lägre upplösning vid tagningen, men det normala om kortet inte hinner med är att filmningen stannar, så det är inte sannolikt att det skulle vara kortet det beror på.)
 

Knight Palm

Aktiv medlem
När jag filmar med kameran så hackar den nåt enormt mycket vid panoreringar. Typ som om man filmar med tio bilder i sekunden. Använder avchd (720p) kvalitet (sh). Har ett trancend sdhc 16gb (10). Är det kortet som är för dåligt eller vad är felet?
Din beskrivning är för vag för att kunna förstå problemscenariot.
Är det 1280x720 pixlar med 50fps du kör?

Hur har du t.ex. kommit fram till att bildhastigheten är så låg, kikar du på tagningen via kamerans bildskärm? Eller med kameran kopplad via HDMI till TVn?
 

gaisaren gbg

Aktiv medlem
Din beskrivning är för vag för att kunna förstå problemscenariot.
Är det 1280x720 pixlar med 50fps du kör?

Hur har du t.ex. kommit fram till att bildhastigheten är så låg, kikar du på tagningen via kamerans bildskärm? Eller med kameran kopplad via HDMI till TVn?
Har spelat upp mina videotagningar på datorn samt tv,n. Jag bara tog för givet att hastigheten är låg då det hackar något enormt när jag filmar och rör kameran fram och tillbaks. Det går knappt att titta på så mycket hackar det. Vet inte hur jag skall göra för att få ett bra resultat. Har provat inställningarna som jag har hittat på kameran. Hur vet jag att det är 50 fps som jag använder?. Finns det någon inställning som man kan ändra på.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Jag skulle prova samtliga kombinationer av inspelningskvalitet [SH|H], samt alternera upplösningen [AVCHD(1080i)|AVCHD(720p)], samt ev. gå ner på Motion JPEG (720p).

Jag skulle även kolla med alternativa minneskort i olika hastighetsklasser, samt alternativt använda HDMI-kabel istället för att flytta minneskortet till datorn/TV.
 
ANNONS