Annons

företagsnamn,HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har länge funderat på att starta ett litet företag men har verkligen idetorka på vad det gäller namn...Det skulle vara super ifall någon har någon ide på vad mitt företag kan heta,gärna något som har med mitt namn att göra (Alice karlsson)
tack på förhand :)
 

Kijana

Aktiv medlem
Då bör man ju först veta inom vilket gebit företaget verkar. Är det foto? Och i så fall vilken inriktning på foto?

Fast jag tycker du redan har ett bra förslag: Kamera-Karlsson (i olika stavningsvarianter).
 

Eric_R

Aktiv medlem
Ska du jobba som fotograf är ju Fotograf Alice Karlsson ett enkelt och bra namn, det är ju dig själv som du ska sälja och dina bilder förstås.
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Vilken typ av foto kommer ditt företag syssla med?

Fotograf Alice Karlsson - Låter i mina öron som en klassisk porträttateljé. Beprövat och tryggt, examens- och balbilder. Ditt namn, Alice, är ett namn som många äldre har, vilket iaf jag tycker förstärker detta intryck.

Kamera-Karlsson - Låter mer som en mångsysslare som reparerar kameror och tillverkar nycklar vid sidan om ;)

Kalice - Låter betydligt mer hippt och inne. Nu förväntar jag mig att du lever upp till det och levererar konstnärliga och annorlunda/moderna bilder.
När jag tittar i din blogg känns "Kalice" mest passande.

Företagsnamn säger ofta ganska mycket. Man kan både få och missa kunder genom namnet.
Så, vad kommer du erbjuda dina kunder =)




*Jag ber om ursäkt att jag använde era förslag som förslag, men de passade bra till vad jag ville säga =)
 
Hmm,det är tänkt att det skulle vara inom porträtt/bröllop/barn alltså människor så att säga.
Och ja jag kan hålla med om att ''kamera-karlsson'' låter som någon som reparera och liknande.
Jag är lite osäker på Kalice,samtidigt som det faktiskt låter som ett namn som folk kan komma ihåg och en rolig ide det med kall is ;) ..åh det är så svårt med namn!

Kommer ni på flera förslag tar jag emot allt och är väldigt tacksam :)
 

Kijana

Aktiv medlem
Eftersom det var jag som föreslog Kamera-Karlsson som företagsnamn får jag väl kanske replikera med frågan om varför du valde det som alias här på Fotosidan? För att du reparerar kameror..? ;-)

Kalice säger inte mig något i varje fall.

Annars får du väl spinna på berättelsen om Alice i Underlandet, kanske något i stil med Alice i Bildlandet, eller bara Bildlandet?
 

afe

Aktiv medlem
Cameralice, om det nu var någon idé att ha med ordet kamera i namnet :)

Undvik Alice Ka - då förknippas du bara med en gammal barnprogramledare på SVT som många av någon anledning inte alls tyckte om ...
 

microo

Aktiv medlem
Då bör man ju först veta inom vilket gebit företaget verkar. Är det foto? Och i så fall vilken inriktning på foto?

Fast jag tycker du redan har ett bra förslag: Kamera-Karlsson (i olika stavningsvarianter).
Vet inte om Kamera-Karlsson förkortat KK är det du vill kallas?
 

microo

Aktiv medlem
Jag har länge funderat på att starta ett litet företag men har verkligen idetorka på vad det gäller namn...Det skulle vara super ifall någon har någon ide på vad mitt företag kan heta,gärna något som har med mitt namn att göra (Alice karlsson)
tack på förhand :)
"Foto Alice" borde ju räcka för att vara tillräckligt unikt, då får du ju firmanamnet som bildtext och det kan inte bli enklare!
 

Hermanssson

Aktiv medlem
Tycker Kameralice (modifierar afe's förslag eftersom det ändå är Sverige vi bor i och hon skall vara verksam i) skulle kunna vara kul. Annars är även Kalice rätt bra. Jag gillar unika namn. Är såå trött på "Fotograf Förnamn Efternamn".
 
Eftersom det var jag som föreslog Kamera-Karlsson som företagsnamn får jag väl kanske replikera med frågan om varför du valde det som alias här på Fotosidan? För att du reparerar kameror..? ;-)

Kalice säger inte mig något i varje fall.

Annars får du väl spinna på berättelsen om Alice i Underlandet, kanske något i stil med Alice i Bildlandet, eller bara Bildlandet?
Nej det var bara ett namn jag hade på youtube eftersom alla andra förslag var upptagna och det fick bli samma här ;) och nej jag reparerar inte kameror eftersom jag är femton och föredrar att stå bakom kameran :)
 
Tycker Kameralice (modifierar afe's förslag eftersom det ändå är Sverige vi bor i och hon skall vara verksam i) skulle kunna vara kul. Annars är även Kalice rätt bra. Jag gillar unika namn. Är såå trött på "Fotograf Förnamn Efternamn".
håller absolut med dig om det med "Fotograf Förnamn Efternamn" man ser det överallt..
 

ma59

Aktiv medlem
Jag har länge funderat på att starta ett litet företag men har verkligen idetorka på vad det gäller namn...Det skulle vara super ifall någon har någon ide på vad mitt företag kan heta,gärna något som har med mitt namn att göra (Alice karlsson)
tack på förhand :)
"Alice Bilder"
"AK Foto"
"Foto AK"
"FotoAlice" (alltså i detta fall utan mellanslag)
"AK Bild"

/Lycka till!
 
ANNONS