Annons

Beslutsångest angående kamerahus..

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebbehallin

Medlem
Tjena! Finns säkert flera sådana här trådar, MEN.
Jag är jättekluven på vilket kamerahus jag bör satsa på, har fotat väldigt mycket förut, haft 40d, 2x 1dmk2n,600d, pentax k200d samt k5d. Jag har efter några år nu tänkt köpa mig relativt vettig utrustning, främst till fågel/djurfoto.
Jag är ganska så ofta uppe i norra sverige och vandrar och sover då i tält några nätter, så batteritid är ett plus.
Helst skulle jag vilja kunna filma med gott resultat, men kan tänka mig att avstå den funktionen för att införskaffa en kamera just för det ändamålet lite senare.
Af tycker jag är ganska viktigt.
Gärna lite stryktålig.
Budget? Ca 5-6k för kamerahus.
Dessa hus snurrar runt i mitt huvud:
Mk2n (var så fruktansvärt nöjd med mina två tidigare)+600d alternativt en blackmagic pocket cinema med ef mount för filmandet.
7d
Mk3
5dmk2?
Finns det något hus jag glömt som jag borde ha räknat med?
 

Astacus

Aktiv medlem
För 5-6 tusen kanske du kan få tag på en begagnad Eos 80D. Den har rapp autofokus, snabb seriebildstagning, avancerad videodel och är vädertätad. På det hela taget har 80D ett brett kompetensområde.

Läs mitt test här: http://www.fotosidan.se/cldoc/fotosidan-testar/test-canon-eos-80d.htm
Menar du verkligen 80D för det priset? Kollade Fotosidans annonsmarknad och hittade ingen. På Blocket ligger priserna rejält högre (de få som finns).
Priset verkar passa bättre på en 70D
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Menar du verkligen 80D för det priset? Kollade Fotosidans annonsmarknad och hittade ingen. På Blocket ligger priserna rejält högre (de få som finns).
Priset verkar passa bättre på en 70D
Hrmm. 80D är visst lite dyrare än min minnesbild var.

Men det kan iaf vara värt att satsa på en begagnad 80D. Men så pass nya kameror brukar vara svåra att hitta begagnade.
 
ANNONS