Annons

Publicera på instagram

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotoAnders

Medlem
Hej! När jag hashtaggar mina foton på fotosidor på Instagram så kan jag se att fotot läggs ut i flödet på en gång på vissa hashtaggar medan fotot inte syns på andra hashtaggar. Vad beror det på?
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Instagram har haft rätt seriösa problem på sistånde med sina hastags. Antingen funkar de inte alls, eller så fungerar endast några. Det är något problem på instagrams sida. Jag skulle testa o lägga de i "captitionen" ifall du haft de i en kommentar tidigare (för o hålla det mer stilrent) eftersom jag upplevt att det fungerat lite bättre på sista tiden tyvärr eftersom det inte alls ser lika bra ut.
 

ajoe

Aktiv medlem
Annat om Insta: Jag tycker att FB iennhåller så mycket skräp, bl a massor av tröttsamt otroligt trist Trumptrams, så jag har börjat lägg aut bilder på Insta.

Jag har förstått att Insta är gjort för att lägg aut telefontagna bilder. När jag tar bilder från kameran med wifi till telefonen, redigerar/beskär i Lr i telefonen och ut på Insta funkar det bra.

Men överblicen över bilderna uteblir ju och jag vill köra ut dem via datorn istället. Desktopbrowserversionen av Insta tillåter ju inte upload av bilder.

Det finns massor skrivet om att Insta ändrat i tillåtet höjd/bredd-förhållande och utökat upplösningen, men jag får det inte till det.

F n är det minst dåliga att jag öppnar Insta från Chromes telefonemuleringsmode och lägger ut dem den vägen, men det innebär att även en 4/5-bild blir beskuren till 1/1.

Många menar att an ska överföra bilderna till telefonen via USB-kabel t ex, men när jag sätter i androidtelefonens USB i Macen händer absolut ingenting. Sätter jag den i någon av Linuxmaskinerna (Linux Mit 64, ubuntubaserad distro) nså så dyker telefonen upp jag kan inte överföra filer. Borde det fungera i Windows 10?

Jag är på väg att flytta min fotoredigering till Windows eftersom jag tycker att höpresterande Macar har blivit groteskt dyra och att OS X inte riktigt är vad det varit.

Hur gör ni som postar på Insta?
 

antontiilikainen

Aktiv medlem
Jag har förstått att Insta är gjort för att lägg aut telefontagna bilder. När jag tar bilder från kameran med wifi till telefonen, redigerar/beskär i Lr i telefonen och ut på Insta funkar det bra.

Men överblicen över bilderna uteblir ju och jag vill köra ut dem via datorn istället. Desktopbrowserversionen av Insta tillåter ju inte upload av bilder.


Hur gör ni som postar på Insta?
Prova att göra en kollektion i LR på datorn som synkar med Lightroom Mobile, alla bilder du lägger där i dyker också upp i din telefon. Så gör jag och tycker det funkar skapligt för mig som inte har kamera med wifi.
 

larjo

Aktiv medlem
Hur gör ni som postar på Insta?
Innan jag hade min Windows Surface Pro (SP) så tog jag omvägen över Google Drive. Lite omständigt men att fippla med en USB-kabel verkar ännu krångligare.
I Windows SP fungerar det att ladda upp bilder med Intagrams Windowsapp. Vet inte om det funkar på min stationära PC hemma. Det får jag lista ut när jag kommer hem fram åt jul...

Några enstaka bilder tagna med mobilen (android) läggar jag upp direkt från den.

Jag har inte haft några problem med formaten. Jag editerar beskär iofs inte bilden i Instagramappen. Det gör jag i LR i Windows eller Photoshop Express i mobilen.
//Lars
 

EJM68

Aktiv medlem
Antar att du inte får med hela bilden. Symbolen i nedre vänster hörn växlar mellan kvadratisk bild och hela bildytan.

Google chrome har en terminalemulator i sitt "developer tools" där du kan välja att köra din dator som mobilenhet och därmed kan ladda upp bilder till Instagram.
 

Bilagor

gustavh

Aktiv medlem
Många menar att an ska överföra bilderna till telefonen via USB-kabel t ex, men när jag sätter i androidtelefonens USB i Macen händer absolut ingenting. Sätter jag den i någon av Linuxmaskinerna (Linux Mit 64, ubuntubaserad distro) nså så dyker telefonen upp jag kan inte överföra filer. Borde det fungera i Windows 10?
Har PC och Androidtelefon. På alla mina telefoner har funnits alternativ för USB-anslutningen i telefoninställningar. Kan sättas på "Endast laddning", "Överföring av filer" etc. Så kanske titta på det, om du inte redan gjort det.
Borde rimligen också finnas funktion att föra över direkt från datorn till telefonen via ditt fasta wifi-nätverk om du har sådant.
Brukar själv föra över från dator via USB, och sedan till Insta. (Alt tar jag ner bilden från molntjänsten jag har som "backup" och till Insta.)

Google chrome har en terminalemulator i sitt "developer tools" där du kan välja att köra din dator som mobilenhet..
Coolt :)
 

Johan.76

Aktiv medlem
Finns Plugin till LR för Instagram. Jätte smidigt. Bara att lägga upp dom via LR. Hela bilden kommer med. Inget krångel.
Mvh Johan
 

ctlindsten

Aktiv medlem
Hej! När jag hashtaggar mina foton på fotosidor på Instagram så kan jag se att fotot läggs ut i flödet på en gång på vissa hashtaggar medan fotot inte syns på andra hashtaggar. Vad beror det på?


2 förklaring till problemet.

Antingen ett problem hos instagram, eller så får du inte nog många likes för att synas på vissa hashtags men du gör det på andra.
 
ANNONS