Annons

Check and Clean?

Produkter
(logga in för att koppla)

Der Steppenwolf

Aktiv medlem
Hej !
Då jag ska ner till Europa om några veckor vill jag gärna kolla att kameran mår bra. Då garantitiden har gått ut undrar jag vad det brukar kosta att få kameran servad, dvs kollad och rengjord. Någon som har en aning ?
Tack på förhand.
 

AWid

Aktiv medlem
Hej !
Då jag ska ner till Europa om några veckor vill jag gärna kolla att kameran mår bra. Då garantitiden har gått ut undrar jag vad det brukar kosta att få kameran servad, dvs kollad och rengjord. Någon som har en aning ?
Tack på förhand.
Vad har du för kamera? På Nikons entusiastmodeller är det 3 års fri check and clean (alltså ej pro-modellerna.
Anders W
 

Mrholmiz

Medlem
Jag tror inte jag fick till check and clean till min d7100 som jag köpte för ett par veckor sen.
Kollat lådan flera gånger och försökt hitta mer info om det, verkar inte ingå längre eller så har jag missat nått.
 

AWid

Aktiv medlem
Jag har också en D7000 inköpt för 2,5 år sedan ungefär. Med den följde 3 års fri check and clean (en gång per år) från Nikon. Vet inte när din är köpt, men är den yngre än tre år borde det väl gälla din också. Ring Nikons support i Solna och fråga.
Sen är det möjligt att förmånen är bortplockad på nyligen köpta kameror som inlägget från Mrholmiz möjligen tyder på, men det vet jag inget om.
Anders W
 
ANNONS