Annons

Hur få dator och projektor att funka ihop?

Produkter
(logga in för att koppla)

malundin

Aktiv medlem
Har en projektor från Dell och en laptop från HewlettPackard. Dessa har jag ibland på bildvisningar, men det är varje gång en svettig historia att få dessa att kommunicera med varandra. Jag måste starta datorn med projektorn inkopplad för att hitta rätt, det kan bli några omstarter för att få "träff". Att försöka ansluta projektorn när datorn är igång är hopplöst och funkar aldrig. När de väl har hittat varandra funkar det bra - bra bild och projektorns fjärrkontroll funkar som enkelt musvektyg i datorn.

Finns det något kommando, etc, som man kan använda för att styra över datorn till den externa projektorn? Kan nämna att den externa skärmen aldrig har problem när jag pluggar in den i datorn.

Kör Windows XP i datorn.

Hoppas det finns någon som har djupare kunskaper än jag - och vad jag kan utläsa ur instruktionsboken.
M.
 

erro.se

Aktiv medlem
De flesta datorer brukar ju ha nån tangentbordskombination där man kan välja om bilden ska visas på intern eller extern bildskärm, eller båda samtidigt. Typ Fn-F4 eller vad det kan vara... brukar ofta finnas en liten bildskärms-symbol på tangenten ifråga.
 
ANNONS