Annons

Med risk för att bli tjatig...

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Jag har ställt den här frågan tidigare men jag gör ett sista försök (...till allas glädje)

Är det någon som vet var man kan hyra en studio (grå, vit och svart fond och minst tre studioblixtar) i Stockholm där man kan ta lite snygga studioporträtt???

Skulle bli mycket glad för svar!!!

Hälsn. Joakim
 

Liax

Aktiv medlem
Verkar mycket snyggt och bra, men kanske något dyrt! Hade inte tänkt ta så särskilt avancerade bilder, enbart porträtt faktiskt!

/Joakim
 

Liax

Aktiv medlem
Nja...det verkar inte så tyvärr, har kollat efter men har ännu inte hittat någon fotoklubb som har studio!

Hälsn.Joakim
 

Rolf S.

Aktiv medlem
Come together!

jag går också och längtar efter en studio att experimentera i. Kunde vi inte slå oss ihop några stycken och hyra någon lokal i Stockholmsområdet?
lägger man en 1000-lapp var och är fem-sex stycken borde det ju räcka till något kul. Funkar det kan man skaffa prylar. Annars får väl var och en använda den utrustning han/hon har. :)
 

Liax

Aktiv medlem
Jag håller med dig, det vore ju en god idé. Jag är faktiskt förvånad över hur få klubbar/föreningar det finns i Stockholm som har egen lokal med mörkrum och ateljé, men förmodligen beror det väl på de höga lokalhyrorna. Kanske skulle vi här på fotosidan.se starta en förening IRL så att säga, vi är väl rätt många här i Sthlm. Möjligen kunde vi få föreningsstöd eller likn...nåväl en tanke iaf!


Hälsn. Joakim
 

Rolf S.

Aktiv medlem
Jo det tycker jag. Vi kan väl skicka ut frågan: Finns det fler som intresserade av att hyra en lokal tillsammans?

Blir vi några stycken kan man ju börja undersöka vad det finns för möjligheter. Jag vet att det finns Ateljéföreningar för konstnärer ute i förorterna. Borde gå att skapa en Fotoateljéförening oxå. Fast bidrag ska man nog inte hoppas på. Hörde just Cedersköld i en debatt här om dagen där han sa att deras mål var att inte stöda verksamheter för vuxna. Så då måste vi nog ha en juniorsektion.

Men skämt åsido.Det finns ju lokaler som står tomma i väntan på renovering etc. Eller kanske någon nybildad bostadsrättsförening som vill tjäna extra på någon lokal som inte används.
Är det någon som har nån idé?
Rolf S.
 

Liax

Aktiv medlem
Ja det borde väl inte vara omöjligt att finna en billig lokal i förorten någon stans! Och om man fixade till den så att den funkar som ateljé borde det ju dessutom vara lätt att hyra ut den till andra fotointresserade (studenter och liknande) med tanke på hur ont om billiga lokaler det tycks finnas Sthlm! Dessutom skulle man ju kunna hålla lite kurser och likn för dra in lite cash till hyra och dylikt. Kanske en affärsidé rentav!!

Hälsn. Joakim
 

adsten

Aktiv medlem
Studio

Verkar som det finns en stor efterfrågan på en studio/förening. Jag är också mkt intresserad.


Med vänlig hälsning

Mats Adsten
 

allimac

Aktiv medlem
jag är bara nyfiken.. hur har det gått för er? Har ni hittat någon lokal, och folk som
vill hyra?

Synd att man inte bor i närheten och har pengar, för då hade jag hoppat på.. :)
 
ANNONS