Annons

Bildreportage från Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

kiwi

Aktiv medlem
DPReview har besökt Canons Utsunomiya-fabrik, där man bland annat tillverkar L-objektiven och en del annat.

Mycket intressant bildreportage med »behind the scenes«, även om de förstås inte får visa allt.

Visas med fördel i helskärm!


/ Kiwi
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Intressant att se. Jag har besökt Fujifilm och Leicas objektivfabriker och känner igen en hel del. Mycket är likt. Även Fujifilm jobbat med att höja graden av automatisering.

Jag förstår inte hur de står ut att jobba i sina täta skyddskläder åtta timmar om dagen.
 

Bilagor

nivas

Aktiv medlem
Jag förstår inte hur de står ut att jobba i sina täta skyddskläder åtta timmar om dagen.
Så länge det "bara" handlar om overall, skor och huva så är det faktiskt helt ok. Temperaturen är väl avvägd för att både processer och arbetare ska trivas. Man vänjer sig ganska fort med att plocka på sig alla kläder.
Jobbigare dock med handskar och munskydd.
 

PMD

Aktiv medlem
Koolt att få träffa konstruktören av objektivet som sitter på ens kamera medan man fotograferar honom. :)
 

PeterWem

Aktiv medlem
Så länge det "bara" handlar om overall, skor och huva så är det faktiskt helt ok. Temperaturen är väl avvägd för att både processer och arbetare ska trivas. Man vänjer sig ganska fort med att plocka på sig alla kläder.
Jobbigare dock med handskar och munskydd.
Det är vanligt med munskydd på flertalet japanska arbetsplatser och även utanför arbetstid på stan eller i kollektivtrafik.
 
ANNONS