Annons

Västnorge

Produkter
(logga in för att koppla)

Botemedlet

Medlem
Jag är sugen på att åka till Norge i sommar, och då särskilt fjordnorge. Jag har kollat runt lite på olika alternativ men det känns som att en kryssning eller liknande vore av intresse och torde ge gott om fotomöjligheter. Kruxet är att utbudet är enormt och jag har ingen aning om var jag ska börja riktigt.

Är det någon som har någon erfarenhet av resor i fjordnorge, eller erfarenhet av kryssningar? Någon som har åkt hurtigrutten och vet hur den är rent estetiskt? Eftersom jag främst fotograferar landskap är det såklart det jag ämnar se under resan.
 

DocRock

Aktiv medlem
Jag hade en liknande tanke om en vecka i juli i år.
Jag bestämde mej för att skippa kryssningen och satsa på vandring och dagsturer från bil istället. Kommer att passera Geiranger men fokusera på Trollväggen och Romsdalseggen vid Åndalsnäs.

Om tid och väder tillåter så blir det kanske en dag eller två på Runde för att försöka fota Lunnefågel också.

Har sett att man kan hyra kajak i Geiranger så ett nästa steg (nästa sommar?) kan bli att fotografera från havsnivån istället under en kajaktur från Geiranger till Åndalsnäs och tillbaka.

Nån som har specifika fototips eller annat för detta område??

Per
 
ANNONS