Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Agfa lådkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

krille_gbg2

Ny medlem
Jag och min far rotade fram gamla lådor i förrådet och fann bland annat en fin gammal lådkamera,
Vi är nyfikna på värdet på denna, väskan original finns oxå, några skavanker på väskan men inget illa.
Den är från 50talet och heter Agfa Synchro box.
 

wilper

Aktiv medlem
Inga stora pengar tyvärr. Du kan köpa en på EBay för 250 pix nu, men jag tror inte de säljarna får dem sålda till det priset.

Ladda den med film och ta lite bilder i stället. :)
 

krille_gbg2

Ny medlem
Inga stora pengar tyvärr. Du kan köpa en på EBay för 250 pix nu, men jag tror inte de säljarna får dem sålda till det priset.

Ladda den med film och ta lite bilder i stället. :)




Tack för svaret :)

Vi hittade 2st objektiv oxå.

ett super weistar dm 85-205 mm F:3.8
Och ett super weistar 35mm F:2.8 som är plomberat och aldrig använt.
Båda köpta på 70talet någon gång.

Sen en mycket fin Yashica Tl-Electro systemkamera analog med original Yashinon Ds-m 1:1.7 50mm
Sen sist men inte minst en mycket fin Voigtländer Vito CD i nyskick.

jag älskar att fota och har bara använt digital systemkamera, men har tyvärr ingen nu.
 

PMD

Aktiv medlem
Ett ganska bra sätt att få ett hum om vad man kan sälja någonting för är att söka efter grunkan på Tradera bland avslutade auktioner. Där ser man vad sådana saker har sålts för.

T.ex. så ser det ut så här när det gäller Yashica TL Electro.
Man kan notera att endast de två sista i listan blev sålda. De ovanför hade uppenbarligen ett för högt utgångspris.

Sen varierar det nog lite vad gäller skick. Väl fungerande och kosmetiskt fina grejer kan gå att sälja för lite mer.
 

krille_gbg2

Ny medlem
Ett ganska bra sätt att få ett hum om vad man kan sälja någonting för är att söka efter grunkan på Tradera bland avslutade auktioner. Där ser man vad sådana saker har sålts för.

T.ex. så ser det ut så här när det gäller Yashica TL Electro.
Man kan notera att endast de två sista i listan blev sålda. De ovanför hade uppenbarligen ett för högt utgångspris.

Sen varierar det nog lite vad gäller skick. Väl fungerande och kosmetiskt fina grejer kan gå att sälja för lite mer.


Tack för tipset, allt är nytt eller i nyskick i original kartong.

vart kan man köpa film till yashica?
 

PMD

Aktiv medlem
Tack för tipset, allt är nytt eller i nyskick i original kartong.
Att förpackningen finns kvar kan ge pluspoäng hos en del samlare. Man bör ha is i magen och vänta till rätt köpare dyker upp. Det är inte säkert att en auktion på Tradera är det bästa sättet att sälja en gammal kamera.
 
ANNONS