Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket zoomobjektiv lämpar sig bäst

Produkter
(logga in för att koppla)

JohnnaSofia

Medlem
Lite ur fokus på någon bild, men visst, du ser ju vad ett bra objektiv hjälper till.
Om du ska använda en förlängare så kan man tänka sig en EF 1,4X extender III, eller nåt motsvarande. Begagnade finns ju även version I och II från Canon, och sen finns det diverse från andra tillverkare. Men håller du dig till 1,4X går du i praktiken ett 98-280 f/5,6. Ett sånt klarar även din kamera att fokusera med, och kvalitetsförlusten blir inte så stor som den hade blivit med en förlängare av typen 2X. Den ger motsvarigheten till en 140-400 mm f/8, och det får du normalt inte autofokus med med din kamera.
Glömde säga att linsen satt den här tävlingen på gammelkameran, alltså 1100d, men det kanske inte gör någon skillnad. Jag är iaf grymt nöjd med objektivet. Med tanke på att det inte är IS och jag själv inte hade någon fokus på själva brottningen så skötte den sig fint. Det blir en keeper.

Tack, då ska jag kolla runt lite efter en 1.4x
 

apersson850

Aktiv medlem
En 1100D lär ju inte ha bättre AF än en 60D. Särskilt inte om du försöker fokusera med nåt annat än mittpunkten.
 

drjoshua

Aktiv medlem
Trevliga bilder! Vilka slutartider och ISO-värde fick du på bilderna?
Fotar du i RAW så kan du plocka bort lite av det där karakteristiska gulsticket i t.ex. Lightroom eller Camera RAW.
 
ANNONS