Annons

Vill ha Vattenstämpel på bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

SmileRacer

Ny medlem
Hej

Skulle vilja ha vattenstämpel på mina bilder som jag lägger upp på facebook och på min blogg (Wordpress) finns det nått program man kan ladda ner eller till och med nått instickprogram till bloggen som gör vattenstämpel automatiskt. tanken är att obehöriga inte ska kunna ta bilderna från än utan att kanske ha en kod eller betala för dem.

hjälp med tips
 

Lazzeman69

Aktiv medlem
Hej

Skulle vilja ha vattenstämpel på mina bilder som jag lägger upp på facebook och på min blogg (Wordpress) finns det nått program man kan ladda ner eller till och med nått instickprogram till bloggen som gör vattenstämpel automatiskt. tanken är att obehöriga inte ska kunna ta bilderna från än utan att kanske ha en kod eller betala för dem.

hjälp med tips
Om du "framkallar" dina bilder i tex LR så kan du med enkelhet lägga in en vattenstämpel, man kan även lägga in sin egen logga för att få det lite mer personligt än bara en text.
 

hurf

Aktiv medlem
Jag tror att den största skillnaden med vattenstämplar är att dina bilder kommer se tråkigare ut. Inte att fler/färre "tar" dem. Men en googling på wordpress och watermark gav

http://wordpress.org/plugins/image-watermark/

Personligen hade jag nog bara laddat upp mindre bilder så att de inte blir så attraktiva att kopiera. Om jag haft bilder folk ville sno alltså.

Lycka till!
 
ANNONS