Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inga bilder i albumet alla bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Varför är mitt album Alla bilder tomt? Har säkert ett 25-tal album med tillsammans kanske 800 biloder (efter att ha lagt tillbaka de flesta av de jag oavsikligt tog bort). Men inte en bild i Alla bilder. Tidigare vet jag att det fanns alla bilder (från alla album).
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Albumet "Alla bilder" som du har är något du skapat själv tidigare, det är inget album alla har.

Däremot finns det en flik under "Mina bilder" som heter "Alla bilder", den listar alla - kanske det du tänker på?)
 

Khalad

Aktiv medlem
Albumet "Alla bilder" som du har är något du skapat själv tidigare, det är inget album alla har.

Däremot finns det en flik under "Mina bilder" som heter "Alla bilder", den listar alla - kanske det du tänker på?)
Det är inte den fliken jag tänker på men har sett den också.

Jag har ett album som heter Alla bilder, där låg tidigare alla bilder från alla album, jag har säkert minst 25 album . OM jag skulle skapat det själv förstår jag inte hur det fungerar, i så fall har jag haft varenda bild i två album, dels albumet Alla bilder, dels i det album bilden "hör hermma" i. Som jag förstått det kan jag inte ha samma bild i två album? Jag kan flytta en bild från ett album till ett annat, men inte kan jag väl ha samma bild i mer än ett album?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jo det går bra att ha en bild i mer än ett album, se fliken "Album" när du redigerar en enskild bild. Men om man använder "Flytta till annat album"-funktionen i gränssnittet (markera en elller flera bilder och klicka Flytta markerade bilder) så blir det just en flytt, de ligger inte kvar i tidigare album

Det finns ju ingen större nytta i att ha ett "Alla bilder"-album, då det ändå går att se alla dina bilder på annat sätt.
 
Senast ändrad:

Khalad

Aktiv medlem
Jo det går bra att ha en bild i mer än ett album, se fliken "Album". Men om man använder "Flytta till annat album"-funktionen i gränssnittet (markera en elller flera bilder och klicka Flytta markerade bilder) så blir det just en flytt, de ligger inte kvar i tidigare album

Det finns ju ingen större nytta i att ha ett "Alla bilder"-album, då det ändå går att se alla dina bilder på annat sätt.
Tack Christer. Håller med om att jag inte behöver vdet när jag har fliken alla bilder, tror inte jag var medveten om den från början. Bra också att det går att ha samma bild i flera album, får kolla in hur man gör, det har jag saknat. Tack för hjälpen! / Björn T
 

Khalad

Aktiv medlem
Samma bild i flera album

Tack Christer. Håller med om att jag inte behöver vdet när jag har fliken alla bilder, tror inte jag var medveten om den från början. Bra också att det går att ha samma bild i flera album, får kolla in hur man gör, det har jag saknat. Tack för hjälpen! / Björn T
Ser inte hur jag ska göra för att ha samma bild i flera album. Jo, jag kan förstås ladda upp samma bild en gång till och då lägga den i annat album, men det är en omständlig väg om jag vill göra det med ett lite större antal bilder. FINNS DET NGT SÄTT ATT LÄGGA EN BILD SOM REDAN LIGGER I ETT ALBUM OCKSÅ IETT ANNAT ALBUM?
 
ANNONS