Annons

Många bilder blev det!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sonysege

Aktiv medlem
Jag tittar oftast dagligen på nya upplagda bilder och det är oftast givande.

När jag idag öppnar sidan kommer det upp ca 40 sidor bilder från en ungdomsturnering i basket. Någon har visserligen lyckats slinka emellan i uppladdningen med något annat, men annars idel ungdomar som spelar basket.
Det är inger fel på bildkvalitet eller annat, men allvarligt?
1-10 bilder kunde väl varit OK men detta känns ju nästan som en spamatack mot Fotosidan.

Fotoinriktningen är olika och det tycker jag är både bra och viktigt men det måste väl finnas någon gräns,
Inte ens de närmaste anhöriga kan väl få ut något av detta och det är väl bara någon promille av dessa anhöriga som kollar FS.

Kanske borde införas någon form av begränsning på hur många bilder som man tillåts lägga upp per dygn?


Nils-Erik "Biffen" Eriksson
 

Ventures

Aktiv medlem
Tycker också det är trist när somliga verkar dumpa innehållet från minneskortet direkt till fotosidan. Det finns ju Flickr och andra tjänster som passar bättre för sådant.
 

alf109

Aktiv medlem
Problemet är väl att alla bilderna från samma fotograf dyker upp när man söker på nya bilder. Kanske skulle man införa en begränsning som på bloggarna ungefär att bara den senaste visades upp från varje fotograf eller liknande?

Folk använder nog fotosidan på olika sätt och om man har rätt att tanka upp mer eller mindre obegränsat med bilder så kan man ju inte bli sur på att en del gör just det?
 

Jonte66

Ny medlem
Lomma summer Basketball

Fotografen till dagens (som vissa av ER kallar spamattack) uppladdning av bilder.

Jag vill meddela alla negativa personer här att anledningen att jag lägger upp bilderna här och inte på någon annan sajt är att jag tycker Fotosidan är en säker sida. Lägger gärna EJ upp bilder på minderåriga på sidor som Facebook, Flickr mm.
Samtliga föräldrar och närstående kan betrakta bilderna här under en kort tid, därefter kommer antalet att decimeras till ett tiotal bilder.

Har NI några frågor, ställ dem gärna då direkt till mig. Prata inte en massa skit.
 

knobloch

Aktiv medlem
Fotografen till dagens (som vissa av ER kallar spamattack) uppladdning av bilder.

Jag vill meddela alla negativa personer här att anledningen att jag lägger upp bilderna här och inte på någon annan sajt är att jag tycker Fotosidan är en säker sida. Lägger gärna EJ upp bilder på minderåriga på sidor som Facebook, Flickr mm.
Samtliga föräldrar och närstående kan betrakta bilderna här under en kort tid, därefter kommer antalet att decimeras till ett tiotal bilder.

Har NI några frågor, ställ dem gärna då direkt till mig. Prata inte en massa skit.
Du vet väl att du kan lägga upp ett album på Flickr med privata bilder, och så kan endast de som du delar länken med se dessa? Håller med övriga att det känns lite märkligt att lägga upp så många bilder här som visas i ett flöde som samtliga medlemmar har tillgång till.

Du kan nog även använda Google Drive, Onedrive eller Dropbox för att dela privata mappar. Såvitt jag vet är samtliga gratis (upp till en viss gräns storleksmässigt).
 

lumor_

Aktiv medlem
Nja, känns inte riktigt som att du hittat rätt plattform för den sortens bildvisning här. Fotosidan är ju till för att fotografer ska kunna visa sina bilder för andra fotografer. Som du förstått av tidigare kommentarer skjuter din uppladdning av många bilder ner en mängd sådana bilder i flödet för den som kollar på senast uppladdade. Inte något jätteproblem men heller inte som det är tänkt att fungera här. Du har fått förslag på ställen som är mer lämpade för det du söker.
 

Jonte66

Ny medlem
Du vet väl att du kan lägga upp ett album på Flickr med privata bilder, och så kan endast de som du delar länken med se dessa? Håller med övriga att det känns lite märkligt att lägga upp så många bilder här som visas i ett flöde som samtliga medlemmar har tillgång till.

Du kan nog även använda Google Drive, Onedrive eller Dropbox för att dela privata mappar. Såvitt jag vet är samtliga gratis (upp till en viss gräns storleksmässigt).


Då jag redan har ett visitkort med min aktuella sida på är detta alternativ det bästa för mig.

Mvh Jonas
 

Janne Ar

Aktiv medlem
En fråga för admin och moderatorer...?

Jag kan också se en tveksamhet i att ladda upp en så stor mängd bilder. Det sker onekligen på andras bekostnad.
Fotosidan är vår gemensamma utrymme, vi finns här under förutsättning att vi följer de regler som admin ställt upp.
Huruvida det som skett håller sig inom dessa har jag bett admin och moderatorer att kolla på...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Eftersom vi numer har ställt om så att i Plus (https://www.fotosidan.se/blogs/flatljus/brons-silver-guld-blir-plus.htm) ingår allt som tidigare ingick i Guld så finns det en Portfolio. Där kan man ladda upp bilder var syfte mer är att vissa upp för en speciellt målgrupp (som i detta fallet). Ett sådant album kan dessutom lösenordskyddas.

Gör så här:

- Skapa ett nytt album. Ange Portfolio och namn. Spara.
- Redigera sen albumet på nytt och nu finns fältet Lösenord för Portfolio.

Ps. Välj gärna Portfolio-mallen 100% så får du en mobilanpassad mall.
 

Bilagor

Lawson

Aktiv medlem
Eftersom vi numer har ställt om så att i Plus (https://www.fotosidan.se/blogs/flatljus/brons-silver-guld-blir-plus.htm) ingår allt som tidigare ingick i Guld så finns det en Portfolio. Där kan man ladda upp bilder var syfte mer är att vissa upp för en speciellt målgrupp (som i detta fallet). Ett sådant album kan dessutom lösenordskyddas.

Gör så här:

- Skapa ett nytt album. Ange Portfolio och namn. Spara.
- Redigera sen albumet på nytt och nu finns fältet Lösenord för Portfolio.

Ps. Välj gärna Portfolio-mallen 100% så får du en mobilanpassad mall.
Man får hoppas fler läser det här!

Micke.
 
ANNONS