Annons

Trycka upp fotoböcker för försäljning

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Å

Aktiv medlem
Tjena!

Har nyligen tryckt upp en fotobok via Crimson. Denna bok kostar ju några hundralappar.

Nu är det så att det finns ett antal som jag känner som skulle vilja köpa denna bok.
Hur går jag till väga nu? Kan man trycka upp den billigare någon annanstans eller kan man få mängdrabatt hos samma fotolabb? Vill ju gärna gå med lite vinst, så att säga ;-)
Har ju också använt mig av deras egna fotoprogram när jag gjorde boken.

MVH,
Anders
 
Tjena!

Har nyligen tryckt upp en fotobok via Crimson. Denna bok kostar ju några hundralappar.

Nu är det så att det finns ett antal som jag känner som skulle vilja köpa denna bok.
Hur går jag till väga nu? Kan man trycka upp den billigare någon annanstans eller kan man få mängdrabatt hos samma fotolabb? Vill ju gärna gå med lite vinst, så att säga ;-)
Har ju också använt mig av deras egna fotoprogram när jag gjorde boken.

MVH,
Anders
De flesta "printare" ger rabatt vid en lite större beställning. Om du gjort boken hos Crimson är det nog vettigt att fortsätta med dem. Så länge du inte räknar med en större upplaga (hundratals) är Crimson (eller motsvarande leverantörer) bra partners.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Crimson har ingen försäljningstjänst?
Som Blurb.
Kanske inte är ekonomiskt fördelaktigt för någon utom Blurb?
Jag har inte kollat, gör bara ett ex.
 

naturfotograf x

Ny medlem
Om du tänkt dig åtminstone 40 – 50 ex begär en offert av jomagp (digitaltryck på papper). Ange bokens format och antal sidor. Du kan göra allt själv fram t.o.m. tryckfärdig pdf-fil. Word 10 eller högre går utmärkt att använda. Du måste ha kalibrerad skärm och helst också kalibrerad skrivare för egna provtryck. Om du skärper med oskarp mask och är ovan vid digitaltryck begär provtryck från tryckeriet. Jag är själv mycket nöjd med jomagp.
 

zootallures

Aktiv medlem
Om du tänkt dig åtminstone 40 – 50 ex begär en offert av jomagp (digitaltryck på papper). Ange bokens format och antal sidor. Du kan göra allt själv fram t.o.m. tryckfärdig pdf-fil. Word 10 eller högre går utmärkt att använda. Du måste ha kalibrerad skärm och helst också kalibrerad skrivare för egna provtryck. Om du skärper med oskarp mask och är ovan vid digitaltryck begär provtryck från tryckeriet. Jag är själv mycket nöjd med jomagp.
Blev intresserad av det du skriver, men förstår inte vilket företag/sida du hänvisar till. Kan du skriva ut det?
 

horvendile

Aktiv medlem
Det vet du säkert redan, men Crimson ger 20 % rabatt från och med andra exemplaret.
Om de inte ändrat sig de senaste månaderna.

(Jag har använt dem för upp till 20-25 exemplar, men egentligen inte undersökt alternativen.)
 
ANNONS