Gammal 2012-07-08, 21:35   #1

Fråga Mörkrum/analog fotoklubb i Göteborg?
Hej!

Är det någon som vet om det finns något mörkrum man kan få tillgång till i Göteborg? Jag vet inte hur man brukar göra, hyr man in sig eller går man med i någon slags fotoklubb?

Mvh,

/Oskar
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-08, 23:40   #2

Fotoklubb tycker jag är en bra idé, men det verkar finnas möjligheter till andra alternativ också har jag sett här på Fotosidan.

Även när det gäller fotoklubbar i Göteborg finns det några att välja bland. Störst är väl Fotografiska Föreningen i Göteborg, FFG, tror jag. Men vilken som är "bäst"? Ingen aning.
Sök på www.vastrasverigesfotoklubbar.se är mitt råd.
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-09, 08:45   #3

Kijana skrev: Fotoklubb tycker jag är en bra idé, men det verkar finnas möjligheter till andra alternativ också har jag sett här på Fotosidan.

Även när det gäller fotoklubbar i Göteborg finns det några att välja bland. Störst är väl Fotografiska Föreningen i Göteborg, FFG, tror jag. Men vilken som är "bäst"? Ingen aning.
Sök på www.vastrasverigesfotoklubbar.se är mitt råd.
Här finns också en lista att söka på: http://www.rsf-fotoklubbar.org/
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-09, 10:26   #4

FFG har tyvärr inget eget mörkrum längre.

Mölndals FK har fortfarande ett mörkrum men det ligger som namnet antyder, i Mölndal (i Kvarnbyskolan vid Mölndals bro).
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-09, 17:10   #5

Mörkrum
Hej Oskar, vill du ha tillgång till mörkrum så finns det fotokompaniet i Göteborg och jag hyr också ut plats i min studio nära redbergsplatsen. Välkommen att gå med i min Facebook grupp "Analoga fotografer", frågar du där finns det säkert Någon som vet fler alternativ!
Mvh Sarah

Www.sarahfoto.com
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-10, 16:59   #6

Tack för alla svar! :)

Det verkar som många ställen stänger, fotokompaniet har tyvärr stängt såg jag :( Det verkade ju vara ett bra ställe annars. Annars kanske det får bli Mölndals FK i så fall, det ligger lite långt ifrån mig dock (bor i masthugget).

Sarah, jag ska gå med i din facebook-grupp och höra där också!

Tack för tipsen!

Mvh,

/oskar
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Taggar
analog, fotoklubb, fotolabb, göteborg, mörkrum

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Aifo AB - Portabla batterier för studioblixtar

Stort sortiment av bakgrunder!