Annons

Asus Eye Care teknik

Produkter
(logga in för att koppla)

jouni

Aktiv medlem
Finns det någon som känner till Asus skärmen med Eye Care egenskap. Man säger att Asus har minskat kraftigt sk. blå våglängd i sina skärmar, som dom kallar Eye Care teknik. Mina ögon blir torra och trötta på kvällar och man påstår att det berår på just den blåa våglängden som led-skärmar har mucket. Att få någon som helst mera information on detta teknik, verkar vara omöjligt, bara Asus ända som säger att dom har minskat kraftigt.

Jag har skrivit hit till fotosidan tidigare och frågat om saken, svaret finns inom parentes ( ) . Exact samma svar från PC för alla, som hade precis haft en skärmtest utan att nämna denna teknik, dom har nu en ny test med en Asus skärm som inte har Eye Care. Verkar vara som Tabu eller om tekniken är humbug, vilket skulle vara information, om någon kunde säga det.

Från Intetnet hittar jag inte heller test eller åsikt om saken. Samtidigt Eye Care skärmar finns till salu hos Dustin.

Jag skulle vilja veta, har denna teknik verkan till ögon, hur stor kan den den vara. kan man använda dessa skärmar i bildreduceringen, eller är skillnaden mellan vanliga skärmar för liten.

Snälla, ge lite ljus till saken, detta är ingen svår eller omöjlig fråga. jouni
 
ANNONS