Annons

Söker fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

MaxHannes

Medlem
Hej, känner någon till en Amerikansk fotograf som bland annat gjort en serie med fotografier på förortsvillor på natten, porträtt av prostituerade i hotellrum och en serie bilder som han fotograferade från sin bil. Kan inte komma ihåg namnet och hittar inget på nätet. Nån som känner igen?
 

Bildradion

Ny medlem
Hej, känner någon till en Amerikansk fotograf som bland annat gjort en serie med fotografier på förortsvillor på natten, porträtt av prostituerade i hotellrum och en serie bilder som han fotograferade från sin bil. Kan inte komma ihåg namnet och hittar inget på nätet. Nån som känner igen?
Kan det möjligen vara Lee Friedlander du tänker på? Bilserien America by Car är en av hans mest omtalade. Bilder av prostituerade har han ställt ut, men det var inte hans original. Han gjorde nya kopior av glasplåtar från en mindre känd fotograf, EJ Bellocq. Dock associeras Friedlander lika mycket med bilderna som den egentlige upphovsmannen.

Förortsvillor på natten känner jag dock inte direkt igen från Friedlander, men han har fotograferat så mycket.
 

MaxHannes

Medlem
Tack för alla svar men ingen av dom är tyvärr den jag söker. Jag tror inte han är lika omtalad som de ni nämnde.
 
ANNONS