Annons

LX100 och auto-ISO: rask fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej!
När jag klämde på Panasonic LX100 för dryga året sedan kunde man inte i M-läge köra auto-ISO. Har det kommit någon uppdatering som ändrar på det eller är det fortfarande så?

(Jag vet att den inte har något läge som heter M, men jag menar om man ställer slutartid och bländare på bestämda värden.)
 

birneman

Medlem
Jo, LX100 har möjlighet till auto-iso när man kör helmanuellt, dvs både bländare och slutare till önskade värden. Tryck på funktionen ISO och välj läge Auto. Brukar inte själv fota helmanuellt men testade nyss att det fungerar.

Så vitt jag vet har det inte kommit någon uppdatering till kameran ännu - någon får gärna rätta mig om jag har fel.
 

horvendile

Aktiv medlem
Jo, LX100 har möjlighet till auto-iso när man kör helmanuellt, dvs både bländare och slutare till önskade värden.
Det var goda nyheter! Då kanske jag helt enkelt minns fel. Det gör jag säkert.
Jag kanske blandar ihop det med exponeringskompensation.
Vet du - eller någon annan - om kameran tar hänsyn till exponeringskompensation när man kör M + auto-iso?

(Det jag först frågade om, inget M + auto-iso, hade antagligen varit en dealbreaker för mig. Ingen exponeringskompensation vid M + auto-iso är mer en irritation.)
 
ANNONS