Annons

Inga leveranser från Robert White

Produkter
(logga in för att koppla)

netis

Medlem
hej
är det någon som handlat från Robert White på sistone?

Lade en beställning i helgen men den gick inte att slutföra pga av strul med skeppningen.
Efter mailkontakt med RW så svarar de att de inte skickar till Sverige pga av problem med vår Skattemyndighet. Vad hände med fri handel inom EU??
 

atotowi

Aktiv medlem
hej
är det någon som handlat från Robert White på sistone?

Lade en beställning i helgen men den gick inte att slutföra pga av strul med skeppningen.
Efter mailkontakt med RW så svarar de att de inte skickar till Sverige pga av problem med vår Skattemyndighet. Vad hände med fri handel inom EU??
EU reglerna säger att MOMS ska betala i köparens land om man säljer för mer än X till det landet.
Så RW har sålt lite för bra för att kunna segla under radarn dvs all försäljning de gör mot Sverige ska ha Svensk moms och betalas till Skatteverket här i Sverige.
 

matlep

Aktiv medlem
hej
är det någon som handlat från Robert White på sistone?

Lade en beställning i helgen men den gick inte att slutföra pga av strul med skeppningen.
Efter mailkontakt med RW så svarar de att de inte skickar till Sverige pga av problem med vår Skattemyndighet. Vad hände med fri handel inom EU??
Det måste ju vara ett missförstånd? Har handlat av dom flera gånger. Men det var nog i höstas jag gjorde det sist.
 

joakim d

Aktiv medlem
Det är helt korrekt att det inte går att handla från Robert White längre, jag har själv varit i kontakt med dom om det och de har avbrutit försäljningen tillfälligt till Sverige pga av att de inte hade förstått momsreglerna korrekt och därför blivit skyldiga svenska staten för obetald moms. Förhoppningsvis kommer de igång igen när deras system kan hantera momsen korrekt.
 

Erikhaglund

Aktiv medlem
Har också försökt att handla där och fått samma förklaring när jag undrat varför dom inte levererar till Sverige.

Passar på att gå lite off topic och undrar ifall någon vet någon annanstans man kan handla Lee-filter?
 
ANNONS