Annons

Instax Share SP-2 Snabba Analoga Prints

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobbamobba

Aktiv medlem
Jo, den är fin! Samma bildkvalitet och teknik som sitter i Instaxkameror ifrån Fujifilm, Polaroid (de har Zink också), Lomography och Leica.

Har själv funderat på att skaffa en (har redan ett par Lomography och en Leica Sofort).
Precis, fördelen är ju att du då kan printa från vanlig 135 eller 120 plus digitalt.
Lite fuskigt dock.
Funderar också på en Sofort. Är ju 1000kr bara för designen men va fan... den är ju så snygg :)
 

martinot

Aktiv medlem
Precis, fördelen är ju att du då kan printa från vanlig 135 eller 120 plus digitalt.
Lite fuskigt dock.
Funderar också på en Sofort. Är ju 1000kr bara för designen men va fan... den är ju så snygg :)
Japp. Var först inne på den vita, men blev en mintblå/brun som jag tyckte mer om. Även den oranga är snygg/cool. Tycker den är klart värd det framför Fujis Instax 90 (gillar inte fejksilver i plast). 🙂
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jag ser att du har youtube konto som sysslar med recensioner och ofta lämnar du länkar till olika klipp samt följer upp själv dina trådar med nya inlägg. Forumet är bra sätt att få mer exponering av din kanal men jag tycker att det är för uppenbart ;)
Kanal som kanal - den uppfyller sitt syfte absolut men jag tycket att mörkrum och instax har absolut inget gemensamt. Jag kan tänka mig att du "spammar" del där man skriver recensioner :p
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Jag ser att du har youtube konto som sysslar med recensioner och ofta lämnar du länkar till olika klipp samt följer upp själv dina trådar med nya inlägg. Forumet är bra sätt att få mer exponering av din kanal men jag tycker att det är för uppenbart ;)
Kanal som kanal - den uppfyller sitt syfte absolut men jag tycket att mörkrum och instax har absolut inget gemensamt. Jag kan tänka mig att du "spammar" del där man skriver recensioner :p
Eftersom min YouTube bara är en hobby utan någon som helst ekonomisk vinst så likställer jag det med vilket sätt att visa sina bilder som helst. Tex Instagram, Flickr, etc.
Hade inte forumets gallerifunktion varit så bedrövlig hade det inte behövts.

Och nej du har fel, forumet är inte alls ett bra sätt att få exponering. Det är ett helt värdelöst sätt att få exponering. Jag kan se exakt på visningen hur många som någonsin tittat på mina videos via det här forumet. Och det är ingenting. Låååååångt ifrån ens en procent.

Att jag startade tråden var för att diskutera, du vet, det där forum är till för ;)
Om du inte vill diskutera Instax så kan du ju klicka vidare, ingen tvingar dig :)
Jag ser inte dig hålla liv i filmsektionen direkt... här är ju stendött.... så varför ska den dö ut?

Och slutligen, i vilken sektion tycker du jag ska diskutera analog film, framkallad i köket och sedan kemiskt framkallad på print?
Jag visste inte att det fanns två sektioner för analog film?
Kan du länka? :)
 

erdeljan

Aktiv medlem
Ärligt talat jag ger mig inte på siffror men ser hur det ser ut. Sen att jag tycker si eller så behöver inte betyda annat än personlig åsikt. Diskutera du gärna men jag hade moralisk skyldighet att påpeka att jag tycker att detta var reklam :p

Sen att forumet är dött - det kan man diskutera och tycka.

Lycka till med din hobby, jag skriver ut i A3+ och till sådant smått använder jag Canon Selphy. Har inte lärt mig i tid hur man framkallar och har inte tillräckligt många m2 för det så tyvärr - jag kan inte hjälpa dig med det ;)

P.S. Som på alla andra forum - man behöver inte citera föregående inlägg :)
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Ärligt talat jag ger mig inte på siffror men ser hur det ser ut. Sen att jag tycker si eller så behöver inte betyda annat än personlig åsikt. Diskutera du gärna men jag hade moralisk skyldighet att påpeka att jag tycker att detta var reklam :p

Sen att forumet är dött - det kan man diskutera och tycka.

Lycka till med din hobby, jag skriver ut i A3+ och till sådant smått använder jag Canon Selphy. Har inte lärt mig i tid hur man framkallar och har inte tillräckligt många m2 för det så tyvärr - jag kan inte hjälpa dig med det ;)

P.S. Som på alla andra forum - man behöver inte citera föregående inlägg :)
Moralisk skylldighet att ljuga menar du (det uppfyller inte definitionen av reklam) ;)

Kollade lite vad du skrivit tidigare och det är inte första gången du spammar trådar med pekpinnar om citeringar osv (majoriteten av denna tråd kretsar nu kring dig och din komendatur).

Ansök om att bli moderator istället :)

Ps. Man måste visst citera för notifications på de flesta forum.
Även om det inte behövs på detta kommer jag min vana trogen fortsätta. Så bespara dig själv fler moralkakor om det.
 

erdeljan

Aktiv medlem
Ljuga? hahaha

Slutdiskuterat från min sida då det står i forumregler att man inte skall citera f.l.

Spamma du vidare...
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Japp. Var först inne på den vita, men blev en mintblå/brun som jag tyckte mer om. Även den oranga är snygg/cool. Tycker den är klart värd det framför Fujis Instax 90 (gillar inte fejksilver i plast). 🙂
Ja designen är verkligen mycket bättre. Tycker remmarna som säljs till är stylish också.
Lutar åt orange.

Fick för övrigt tips om Aliexpress för att köpa film.
100 blad för 650kr, kommer nog beställa och se.
Har fått goda omdömen. Jag undrar bara om datumen är färska. Periodvis kan 100st räcka ett tag.
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Ja designen är verkligen mycket bättre. Tycker remmarna som säljs till är stylish också.
Lutar åt orange.

Fick för övrigt tips om Aliexpress för att köpa film.
100 blad för 650kr, kommer nog beställa och se.
Har fått goda omdömen. Jag undrar bara om datumen är färska. Periodvis kan 100st räcka ett tag.
Återkom gärna med en "reklam" om bladen också! lät intressant.
 
ANNONS