Annons

Skriva ut själv till utställning, tips på papper.

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
I min printstudio kör jag Canson papper. Lysande nöjd med dem.

Jag har mest kört med Baryta 310 gr. och Rag 310 gr. Enastående kvalitet och enkla att skriva ut på!

Rekommenderas.
Jag har haft problem med canson baryt på min Epson 3800, blir liksom skrapmärken på samma ställe på bilderna oavsett hur jag justerar avståndet till skrivarhuvudet. Detta har bara hänt med just det pappret, Epson traditional, som är ganska snarlikt funkar hur bra som helst. Vet inte om detta är specifikt för min skrivare eller om andra upplevt det samma. Och givetvis är skrivaren rengjord efter konstens alla regler så det beror inte på något sådant.
 

pgy

Aktiv medlem
Jag har haft problem med canson baryt på min Epson 3800, blir liksom skrapmärken på samma ställe på bilderna oavsett hur jag justerar avståndet till skrivarhuvudet. Detta har bara hänt med just det pappret, Epson traditional, som är ganska snarlikt funkar hur bra som helst. Vet inte om detta är specifikt för min skrivare eller om andra upplevt det samma. Och givetvis är skrivaren rengjord efter konstens alla regler så det beror inte på något sådant.
Skriver du ut "borderless" eller med vit kant runt om? Borderless kan vara lurigare.

Testa också att inte skriva ut "Fast print".
 

alf109

Aktiv medlem
Skriver du ut "borderless" eller med vit kant runt om? Borderless kan vara lurigare.

Testa också att inte skriva ut "Fast print".
Skriver med kant och aldrig Fast print.
Jag har testat efter konstens alla regler och även att justera gapet mellan papper och skrivarhuvudet, "skrapmärkena" uppstår på samma plats och ser likadana ut på varje utskrift.

Vet inte om Stefan Ohlsson läser detta, om du gör det så kanske du har någon idé?
 

stefohl

Aktiv medlem
Skriver med kant och aldrig Fast print.
Jag har testat efter konstens alla regler och även att justera gapet mellan papper och skrivarhuvudet, "skrapmärkena" uppstår på samma plats och ser likadana ut på varje utskrift.

Vet inte om Stefan Ohlsson läser detta, om du gör det så kanske du har någon idé?
Du har alltså testat med att ändra Platen Gap?
 

-----Per-----

Aktiv medlem
Har ingen erfarenhet av Epson 3800 men en Epson 2880. På den måste man mata vissa hårda papper från "baksidan" för att undvika liknande problem. Vet dock inte om 3800 har den möjligheten.
 

alfin

Aktiv medlem
Canson Baryta ska matas via den bakre manuella pappersmataren, ett papper i taget på en Pro 3800/3880.

Mediaval Premium Semigloss och Platen Gap 'Wide', så ska det inte skrapa i om papperet inte är allt för ojämnt.
 
ANNONS