Annons

Adapter till nedladdningskabel 7DMk2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Avslutat medlemskap
Problemet ÄNTLIGEN löst

Jo, men du tyckte ju den medföljande USB3-kabeln var styv och besvärlig, om jag förstod det rätt. Finns kanske någon smidigare att hitta.
Till alla skeptiker:
Nu har jag köpt den 70:-- ers adaptern jag visade på bild i mitt inlägg #12, satt på den på min gamla Canon gränssnittskabel (USB2.0) och har testat att överföra de största raw-bilderna, ett 30-tal bilder, från min 7DMk2 till datorn...

DET FUNKAR KLOCKRENT!! PRECIS SOM JAG HADE HOPPATS!!

Så jag har därmed uppnått målet, och kan nu enkelt använda den gamla lättböjliga och flexibla gränssnittskabeln till alla 5 kamerorna, inkl G1x:en. Och inte heller går det så mycket långsammare...försumbar fördröjning!
mvh
B
 
Till alla skeptiker:
Nu har jag köpt den 70:-- ers adaptern jag visade på bild i mitt inlägg #12, satt på den på min gamla Canon gränssnittskabel (USB2.0) och har testat att överföra de största raw-bilderna, ett 30-tal bilder, från min 7DMk2 till datorn...

DET FUNKAR KLOCKRENT!! PRECIS SOM JAG HADE HOPPATS!!

Så jag har därmed uppnått målet, och kan nu enkelt använda den gamla lättböjliga och flexibla gränssnittskabeln till alla 5 kamerorna, inkl G1x:en. Och inte heller går det så mycket långsammare...försumbar fördröjning!
mvh
B
Bra att du är nöjd men det där med hastigheten stämmer inte. Det är ingen försumbar fördröjning. Den är betydande. Bara så att de som läser tråden som vägledning inte ska bli vilseledda.
 

apersson850

Aktiv medlem
Om TS inte vet det, så brukar USB3-portar på datorerna ha blå plastbit inuti kontaktdonet, inte svart som det var tidigare.

Och ja, skillnaden är rätt rejäl, när man har USB3 i båda ändar. I teorin är USB3 tio gånger så snabbt som USB2.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Det gäller förstås under förutsättning att man har USB3 i datorn också. Det framgår inte av tråden om TS har det.
- Jodå jag (tror nog) att jag har USB 3 i datorn (Mac MBP15" Retina ca 1,5 år gammal)
- FÖR MIG var hastighetssänkningen/-försämringen försumbar och inte alls besvärande!! '
mvh
/B
 
ANNONS