Annons

Har en canon eos 450, funderingar kring uppgradering.

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulanderdennis

Aktiv medlem
Jag har en 450d och tänkte för första gången på flera år uppgradera mig.
De enda jag tänker på är, jag har en budget kring 7-8000kr.
Vill ha en kamera för både film och och fotografering.
Det räcker med att den spelar in i full HD.
Jag har tänkt mig en 760d? Men folk som är lite kunniga, vad tycker ni finns de någon som är mer värdefull för de pengarna?
 

hne

Aktiv medlem
Jag hade nog kollat en extra vända på 70D. Lite tight att få in i budget men med lite tur kan det nog gå.
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
Jag har en 450d och tänkte för första gången på flera år uppgradera mig.
De enda jag tänker på är, jag har en budget kring 7-8000kr.
Vill ha en kamera för både film och och fotografering.
Det räcker med att den spelar in i full HD.
Jag har tänkt mig en 760d? Men folk som är lite kunniga, vad tycker ni finns de någon som är mer värdefull för de pengarna?

Du får en begagnad 7D för 4-6000....
 

Johannes Bojesen

Aktiv medlem
Du får en begagnad 7D för 4-6000....
En bagagnat 7D är en bättre o mer proffsig kamera på många sätt, man den tar inte bättre bilder än 450d - och är nästan lika gammal.

Jag skulle klart rekommendera 70d över gamla 7D: bättre bilder på höga iso, betydligt bättre AF. Bättre processor…


Det dröjer inte länge för än gamla 7D anses som en outdatet model.
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
En bagagnat 7D är en bättre o mer proffsig kamera på många sätt, man den tar inte bättre bilder än 450d - och är nästan lika gammal.

Jag skulle klart rekommendera 70d över gamla 7D: bättre bilder på höga iso, betydligt bättre AF. Bättre processor…


Det dröjer inte länge för än gamla 7D anses som en outdatet model.
Ursäkta men.....
"Inte bättre bilder än 450" ??

//
 

apersson850

Aktiv medlem
Det där är ju en sanning med modifikation. Det han menar är att bilder som man kan ta lika bra med 450D, de ser inte bättre ut för att man tar dem med en 7D. Och det kan nog stämma. Däremot är 7D en kapablare kamera rent allmänt, så det finns bilder som man utan vidare kan ta med en 7D, men som man får ha en rejäl nypa både tur och skicklighet för att få till med en 450D. De bilderna blir sällan lika bra med en 450D.
 

Worley

Avslutat medlemskap
70D är den mest prisvärda kameran i Canons sortiment. I princip får man alla funktioner som man kan behöv, parat med en bildkvalitet i toppklass.

Om man inte har särskilda behov pga yrkesutövning, finns det ingen anledning att köpa en dyrare kamera.

Huset säljs för din budget på en viss stormarknad.
 

knobloch

Aktiv medlem
Det där är ju en sanning med modifikation. Det han menar är att bilder som man kan ta lika bra med 450D, de ser inte bättre ut för att man tar dem med en 7D. Och det kan nog stämma. Däremot är 7D en kapablare kamera rent allmänt, så det finns bilder som man utan vidare kan ta med en 7D, men som man får ha en rejäl nypa både tur och skicklighet för att få till med en 450D. De bilderna blir sällan lika bra med en 450D.
Nja, visst är sensorn i 7D inte den bästa och bruset är inte direkt angenämt. Har ägt båda och nog tycker jag att jag upplevde ett litet lyft i bildkvalitet när jag bytte från 450D till 7D, man kan gå lite högre upp i ISO. Ingen jätteskillnad och inte samma wow-känsla som när jag skaffade 6D.

Den större sökaren i 7D var dock lite av en wow-känsla efter att ha kört med 450D.
 
ANNONS