Annons

Nutscaping

Produkter
(logga in för att koppla)

Sanningsägaren

Aktiv medlem
Någon här som har pysslat med detta och kan bidra med tips och trix?

Vad tycker ni om fenomenet?

Jag tycker det är superfränt och ser fram emot en trend där även kvinnor gör något liknande, kanske redan finns?


Googla nutscaping om ni inte redan sett bilderna, finns många fina bilder.
 

Poteta

Aktiv medlem
Upptäckte fenomenet för en vecka sedan, kan inte sluta fnissa för mig själv när jag tänker på det... Så ofantligt barnsligt men samtidigt sjukt, sjukt roligt.
 

afe

Aktiv medlem
Undrar hur många som fuskar och lägger till juvelerna i efterbehandling - annars krävs väl nästan att man har en kamera som går att fjärrstyra från mobilen för att få till det (åtminstone om man ska använda sin egen rekvisita).

Jag tycker det är rätt kul, men som tas den typen av bilder bort från bårde Twitter, Instagram och Facebook som det verkar.

Den som vågar kan ju starta en sådan grupp här på Fotosidan ;)
 

Sanningsägaren

Aktiv medlem
Undrar hur många som fuskar och lägger till juvelerna i efterbehandling - annars krävs väl nästan att man har en kamera som går att fjärrstyra från mobilen för att få till det (åtminstone om man ska använda sin egen rekvisita).

Jag tycker det är rätt kul, men som tas den typen av bilder bort från bårde Twitter, Instagram och Facebook som det verkar.

Den som vågar kan ju starta en sådan grupp här på Fotosidan ;)
Japp, en bild tagen med mobil mot en sån sony Q1 kanske på stativ.

måste vara skoj o få syn på någon som tar en sån bild.
 

afe

Aktiv medlem
Jag ska testa och redovisa resultat och metod i min blogg. Jag har redan en massa bilder där av mig med naken rumpa, så en eller annan pung gör ingen större skillnadl Här är vi kinkigare med att man håller sig till ämnet och inte tramsar, än hur allvarligt det är att visa lite hud (och hår). :)
 

A.Dent

Aktiv medlem
Man kan ju undra hur de siktar in motivet? Men det är kanske många försök tills man får till en bild.
 

Mashavet

Aktiv medlem
Man kan ju undra hur de siktar in motivet? Men det är kanske många försök tills man får till en bild.
Jag tror att vi förvirras av att vi förutsätter att bilderna är tagna framåt, i näsans riktning. Min gissning är att de är tagna med ryggen mot landskapet i bilden. Bör vara ganska enkelt att sikta då om man har en vikbar skärm.
 

apersson850

Aktiv medlem
Haha, den siste tokstollen är inte född än, långt mindre död.

Vad ska tjejerna kontra med? Tuttscaping? Jag har faktiskt för länge sedan, långt innan digitalt blev vanligt, sett en landskapsbild med två runda kullar, där man kunde titta en stund innan man insåg att kullarna faktiskt var något slags dubbelexponering av ett par väldigt kvinnliga kullar tillsammans med landskapet. Det var riktigt skickligt gjort.
 

Sanningsägaren

Aktiv medlem
Haha, den siste tokstollen är inte född än, långt mindre död.

Vad ska tjejerna kontra med? Tuttscaping? Jag har faktiskt för länge sedan, långt innan digitalt blev vanligt, sett en landskapsbild med två runda kullar, där man kunde titta en stund innan man insåg att kullarna faktiskt var något slags dubbelexponering av ett par väldigt kvinnliga kullar tillsammans med landskapet. Det var riktigt skickligt gjort.
Här är en tjej som kontrar med något? http://onehotmessalaska.blogspot.se/2015/10/i-just-gonna-leave-this-right-here-is.html
 

Sanningsägaren

Aktiv medlem
Jag ska testa och redovisa resultat och metod i min blogg. Jag har redan en massa bilder där av mig med naken rumpa, så en eller annan pung gör ingen större skillnadl Här är vi kinkigare med att man håller sig till ämnet och inte tramsar, än hur allvarligt det är att visa lite hud (och hår). :)
varför finns det inte en gillaknapp på det här forumet, hade passat perfekt på detta inlägg!
 

knobloch

Aktiv medlem
Man kan ju undra hur de siktar in motivet? Men det är kanske många försök tills man får till en bild.
Hittade en liten instruktion..

How to nutscape:
1. Find yourself somewhere awesome
2. Turn your back to the awesome scene
3. Drop your pants
4. Bend over and shoot Nutscape through your legs
 
ANNONS